اپلیکیشن آموزشی
سامانه مدیریت یادگیری
اپلیکیشن مدرسه
نرم افزار و سامانه آموزشی

معرفی نرم افزار های مورد استفاده در مدارس

امروزه با پیشرفت تمامی فعالیت ها به سمت هوشمند سازی مدارس هم از ای قافله جا نمانده اند و اقدام به هوشمند سازی مدارس میکنند. ر این میان برخی نرم افزار ها توانسته اند جایگاه خود را درمیان مدارس تحکیم کنند. در اینجا میخواهیم به معرفی نرم افزار های مورد استفاده در مدارس بپردازیم و برنامه مدیار را به طور کامل برای شما تفسیر کنیم.

هر یک از این نرم افزار های مدارس قابلیت های مختلفی دارند که میتوانند برای مدارس مورد استفاده قرار بگیرند. ما در این بخش از مقاله معرفی نرم افزار های مورد استفاده در مدارس میخواهیم نرم افزار مدیار را مورد بررسی قرار داده ایم.

مدیار 

مدیار یک سامانه آموزشی قدرتمند میباشد که با داشتن قابلیت های منحصر به فرد مورد توجه مدارس قرار میگیرد. مجموعه ی مدیار با در نظر گرفتن تمام نیاز های مدارس هوشمند سازی مدارس را راه اندازی کرده و این امکان را به کاربران خود داده است تا پیشنهادات خود را نسب به ارتقا برنامه انتقال دهند و همزمان با رفع نیاز مدارس مدیار نیز پیشرفت قابل توجهی داشته است. مدیار امکان ورود به سامانه را هم به صورت ورود تحت وب و هم به صوورت اپلیکیشن قابل نصب در گوشی ممکن کرده است. در ادامه برخی از امکانات مدیار را برای معرفی نرم افزار های مورد استفاده در مدارس بیان خواهیم کرد:   

  1.  پیام رسان
  2. حضور غیاب
  3. برنامه آموزشی
  4. ثبت نمره و صدور کارنامه
  5. آزمون آنلاین
  6. نظر سنجی
  7. موارد انضباطی
  8. بارگزاری تکالیف
  9. اخبار و گالری
  10. بوفه الکترونیک شخصی سازی
  11. سیستم پرداخت شهریه
  12. کلاس آنلاین

مدیار

در ادامه معرفی نرم افزار های مورد استفاده در مدارس که درباره ی امکانات مدیار به عنوان یکی از بهترین های این نرم افزار است اطلاعات بیشتری در اختیار شما کاربران عزیز قرار میگیرد. 

  • پیام رسان

مدیار این قابلیت را برای اولیای مدرسه ایجاد کرده است تا از طریق اپلیکیشن یا ارسال پیامک با اولیا یا دانش اموز در ارتباط باشد. شما میتوانید برای ارسال عکس، فیلم، فایل و... از پیام رسان مدیار استفاده کنید همچنین مدیار امکان ایجاد گروه یا کانال را در سامانه مهیار کرده است تا به صورت گروهی و به حالت گفتگو به پیام ها دسترسی داشته باشید.

  • حضور غیاب

حضور غیاب دانش اموزان جزء جدانشدنی از مدارس میباشد. حال اگر این حضور غیاب به صورت سیستمی باشد و در همان لحظه ی ثبت در اختیار اولیا قرار بگیرد بهتر هم است. مدیار این قابلیت را برای شما بوجود اورده است تا حضور غیاب دانش اموزان هم در هنگام ورود به مدرسه( حضور غیاب کلی) با ثبت ساعت ورود (حتی ثبت تاخیر) همچنین حضور هر دانش آموز در هر ساعت از کلاس(حضور غیاب کلاسی) را به صورت نوتیفیکیشن(در صورتی که اپلیکیشن نصب باشد) برای اولیا ارسال میشود و یا به صورت پیامک برای کسانی که اپلیکیشن را ندارند ارسال میشود.

  • برنامه آموزشی

شما از مدیار میتوانید به عنوان آموزش آفلاین نیز استفاده کنید. یعنی فایل های مورد نظر را به صورت فایل عکس یا فیلم برای کارب یا کاربران مورد نظر ارسال کنید و همینطور فایل های ارسال شده را گروه بندی کنید تا به اطلاعات خود به صورت طبقه بندی شده و منظم دسترسی داشته ب 

ثبت نمره و صدور کارنامه

در تمامی مدارس ثبت نمره و داشتن یک سابقه دقیق از نمرات یک ضرورت است. شما در مدیار میتوانید نمرات مربوط به هر درس را به صورت دستی یا به صورت فایل اکسل وارد کنید. بعد از ثبت نمره شما در بخش کارنامه میتوانید بر اساس نمرات ثبت شده برای هر پایه یا کلاسی که میخواهید کارنامه تعریف کنید. نکته ای که مدیار را در معرفی نرم افزار های مورد استفاده در مدارس شاخص میکند کارنامه ساز آن میباشد، که با ارائه ی انواع نمودار های پیشرفت و مقایسه ای یا امکان صدور انواع فرمت کارنامه: ساده، توصیفی، عددی، کنکوری،... و امکان ایجاد کامنت نسبت کارنامه ی صادر شده، باعث شده تا مدارس استقبال بی نظیری از این برنامه داشته باشند. 

مدیار نرم افزار مدارس

آزمون آنلاین

در مدیار شما میتوانید آزمون خود را به صورت آنلاین با بارگزاری سوال به صورت تستی یا تشریحی، بارگزاری متن سوال به صورت عکس یا پی دی اف ، امکان ایجاد سوال به صورت تایپ دستی ، امکان استفاده از بانک سوالات پیش فرض برگزرا کنید و یا با اسکن پاسخنامه ی تستی آزمون حضوری، اقدام به تصحیح آزمون کنند.

نکته 1) بخش آزمون آنلاین مدیار قابلیت صدور گواهینامه را نیز دارد.

نکته 2)امکان ایجاد کارنامه از نتایج آزمون آنلاین در مدیار امکان پذیر است.

  • نظر سنجی

شما بااستفاده از بخش نظر سنجی میتوانید نسبت به مسائل مختلف نظر سنجی انجام داده و نتایج را به صورت فایل پی دی اف یا اکسل دریافت کنید

  • موارد انضباطی

انجام هر گونه مورد انضباطی اعم از تنبیهی یا تشویقی در مدیار قابل ثبت میباشد و با تاریخ و کلاس و شرح توضیح آن موضوع در مدیار قابل ثبت میباشد

  • تکالیف

اولیای مدرسه میتوانند پروژه یا تکلیف را برای دانش آموز ارسال کنند و برای انجام تمرینات بازه ی زمانی تعریف کنند . دانش آموز میتواند سوالات خود درباره ی تکلیف پرسیده و تکلیف انجام شده را برای معلم ارسال کند. امکان انجام فعالیت هایی مانند: نوشتن، تیک ، خط زدن،... در بخش تکالیف برای معلم برای اصلاح و ارسال نتیجه ی آن برای دانش آموز ایجاد شده است.

  • اخبار و گالری

شما در این بخش از مدیار میتوانید اخبار و عکس های مربوط به مدرسه یا مخاطبان مورد نظر که میتواند پایه، کلاس یا کاربر باشد را ارسال کنید و در بخش اخبار نسبت به اخباری که بارگزاری کرده اید کامنت دریافت کنید.

  • بوفه الکترونیک

در مدیار شما از سیستم بوفه الکترونیک برخوردار خواهید بود که امکان تعریف برنامه و موجودی ها را به شما داده و کاربران با شارژ پنل خود غذا و خوراکی مورد نظر خود را رزرو کرده و با ارائه ی نام کاربری یا با استفاده از دستگاه غذای خود را دریافت کند. تمامی موارد مربوط به حسابداری دانش آموز در داخل مدیار ثبت میشود(بدهی یا موجودی حساب، نوع خرید، ...)

  • پرداخت شهریه

در هنگام ورود به مدیار شما کاربران خود را میتوانید از طریق فایل اکسل در مدیار تعریف کرده و برای هر یک حساب کاربری مجزا تولید کنید. در این صورت شما میتوانید فیش ها و فاکتور های قسط بندی را در مدیار برای دانش آموزان ثبت کنید و این نکته را در نظر داشته باشید یکبار سه روز قبل از موعد پرداخت و یکبار هم در تاریخ سر رسید نوتیفیکیشن یاد آوری پرداخت برای کاربر ارسال میشود و تمامی اطلاعات پرداخت و واریزی ثبت شده و حتی قابل انتقال به درگاه شخصی مدرسه است.

مدیار با داشتن چهار پلتفرم : بیگ بلو باتن، اسکای روم، ادوبی کانکت و جیتسی در برگزاری کلاس های آنلاین بسیار قوی عمل کرده است. هر مدرسه بر اساس نیاز و راحتی خود میتواند پلتفرم مورد نظر خود را تهیه و کلاس های آنلاین را با بهترین کیفیت برگزار کند.

 


لیست مقالات