اپلیکیشن آموزشی
سامانه مدیریت یادگیری
اپلیکیشن مدرسه
نرم افزار و سامانه آموزشی

راهنمای سایت همگام آموزش و پرورش

 

سامانه همگام چیست؟

  • سامانه همگام با چه هدفی ایجاد گردید؟
  • چگونه می توان وارد سایت همگام شد؟
  • نحوه ورود به سامانه همگام به چه صورت می باشد؟

به سبب اینکه در حال حاضر ، بیشتر فعالیت های تحصیلی مدارس به سمت هوشمند شدن حرکت می کند، اداره آموزش و پرورش با ایجاد “سامانه همگام” نقش عظیمی در راستای ایجاد ارتباط راحت و استفاده از امکانات تحصیلی به شکل آنلاین ایفا نموده است. این سامانه به منظور آسان تر شدن فعالیت های مدرسه ایجاد گردیده است. از سامانه همگام کلیه دانش آموزان، مدیران، معلمان و کادر اداری مدارس می توانند استفاده نمایند. 

کاربرد سامانه همگام 

کلیه اطلاعیه ها و فعالیت های آموزشی، پرورشی و اداری که در ارتباط با دانش آموزان و مسئولین مدارس می باشد از طریق سامانه همگام اطلاع رسانی می گردد. برای نمونه شما می توانید برنامه هفتگی دانش آموز، کارنامه، تشویقی ها، غیبت ها و موارد دیگر را در این سامانه ملاحظه نمایید. در واقع هدف از ساخت سامانه همگام، ایجاد یک ارتباط راحت و آسان میان اولیا، دانش آموزان و معلمان می باشد.

آدرس سایت سامانه همگام hamgam.medu.ir می باشد و به منظور هوشمند سازی تمام فعالیت های اداری، آموزشی و پرورشی مدارس، به وجود آمده است.

آشنایی با سامانه همگام

وزارت آموزش و پرورش با ساخت سایت همگام موجب گردیده که تقریبا کلیه فعالیت های مدرسه به صورت الکترونیکی انجام شود و دانش آموزان تعدادی از کارهای خود را باید از طریق سامانه همگام انجام دهند.

از بااهمیت ترین کارها، انجام آزمون های مشاوره ای و هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم می باشد که برای تعیین رشته تحصیلی انجام می گردد. دانش آموزان باید در زمان تعیین شده و بر اساس موارد ذکر شده وارد سامانه همگام شوند و توانایی ها ، محدودیت ها و سلامت روحی و روانی خود را به شکل اینترنتی بسنجند تا مشاوران بتوانند رشته تحصیلی مطلوب را به دانش اموز اعلام کنند.

لازم به ذکر است قسمت هایی از سامانه همگام به منظور وارد شدن مدیر، کادر مدرسه و اولیا می باشد که بعضی از کارها را انجام دهند که برای این کار و ورود به سامانه همگام باید نام کاربری و رمز عبور خود را وارد نمایند و سپس وارد سامانه شوند. لازم به ذکر است نام کاربری افراد همان کد ملی است ولی رمز ورود باهم تفاوت دارد و دانش آموزان باید رمز ورود خود را از مدیر مدرسه دریافت نمایند. همچنین کادر مدرسه باید به مدیر مدرسه رجوع کنند تا علاوه بر گرفتن رمز ورود، دسترسی لازم به آنها داده شود. همچنین کسانی که از طریق سامانه فیش حقوقی آموزش و پرورش به آدرس fish.medu.ir می توانند اطلاعات مربوط به فیش حقوقی خود را ملاحظه نمایند، به رمز ورود جدید نیازی ندارند و با همان رمز عبور می توانند وارد سامانه همگام شوند. 

راهنمای وارد شدن به سامانه همگام

  • مراحل وارد شدن در سایت همگام چیست؟
  • چگونه می توان وارد سایت همگام شد؟

ابتدا وارد سایت همگام به آدرس hamgam.medu.ir شوید و پس از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور بر روی گزینه "ورود" بزنید.

ورود به سامانه همگام آموزش و پرورش

سپس در قسمت نقش "دانش آموز" و در قسمت نام سازمان "نام مدرسه" خود را وارد نمایید و سپس بر روی گزینه تایید بزنید.

وارد کردن اطلاعات فردی برای ورود به سامانه همگام

سپس وارد پنل کاربری خود می شوید و می توانید قسمت های گوناگون سامانه را ملاحظه نمایید. از بخش های سامانه همگام می توان به المپیاد دانش آموزی، تکالیف، بیمه دانش آموزی، جشنواره ها و مسابقات و ... اشاره کرد و دانش آموزان با انتخاب هر یک از این گزینه ها می توانند به امکانات و اطلاعات آن دسترسی داشته باشند.

با کلیک بر روی گزینه "هدایت تحصیلی" صفحه ای باز می شود که گزینه "تکمیل فرم اولویت" و "نتایج فردی دانش آموز" وجود دارد. با کلیک بر روی "هدایت تحصیلی" فرم مرتبط با تعیین توانایی ها را باید کامل کنید که مربوط به انتخاب رشته پایه نهم می باشد.  همچنین با انتخاب "نتایج فردی دانش آموز" شما می توانید نتیجه فرم خود را ببینید.

بخش هدایت تحصیلی در سامانه همگام آموزش و پرورش

بخش دیگر سامانه مربوط به آزمون های مشاوره ای می باشد. اگر می خواهید در آزمون سلامت روان همگام شرکت نمایید باید بر روی گزینه "شرکت در آزمون خودارزیابی” کلیک نمایید و شرکت کنید.

شرکت در آزمون خودارزیابی سامانه همگام

قسمت دیگر سامانه همگام "کارنامه" می باشد. برای مشاهده کارنامه نهایی، کارنامه ماهیانه، کارنامه هفتگی بر روی این گزینه کلیک نمایید.

مشاهده کارنامه در سامانه همگام آموزش و پرورش

در بخش "المپیاد دانش آموزی" به منظور ثبت نام در المپیاد و دیدن نتایج و فعالیت های مربوط به آن می توانید وارد شوید .

بخش "ثبت نام اوقات فراغت" مربوط به کارهایی است که دانش آموزان در زمان اوقات فراغت در زمینه های گوناگون فرهنگی، هنری، ورزشی و ... می توانند انجام دهند. 

 بخش "استعدادهای درخشان" برای دانش آموزانی است که می خواهند در آزمون مدارس تیزهوشان شرکت نمایند.

 از قسمت "آزمون آنلاین" به منظور شرکت در آزمون های آنلاین که مدارس اجرا می کنند استفاده می شود.

در بخش "انضباطی و تشویقی"، دانش آموز می تواند موارد تشویقی، تنبیهی و حضور و غیاب خود را مشاهده کند.

در قسمت "جشنواره جوان خوارزمی" دانش آموزانی که تمایل دارند در جشنواره خوارزمی شرکت کنند، می توانند اطلاعات خود را وارد یا ویرایش کنند.

بخش های مختلف سامانه همگام آموزش و پرورش

راهنمای شرکت در آزمون های مشاوره ای همگام

از مهم ترین کاربردهای سامانه همگام، آزمون های مشاوره ای می باشد که در سایت طراحی گردیده و دانش آموزان مقطع نهم به منظور تعیین رشته و هدایت تحصیلی باید در آن شرکت نمایند . این آزمون ها به صورت آنلاین و با هدف تعیین استعدادها و تمایل دانش آموز برای انتخاب رشته در آینده برگزار می شود. این آزمون ها شش مرحله دارد و در نتیجه با بررسی آن ، رشته ای که بالاترین میزان مطابقت با روحیات و استعدادهای دانش آموز را دارد به او پیشنهاد می گردد. برای شرکت در این آزمون باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • به سامانه همگام به آدرس hamgam.medu.ir مراجعه و کد ملی و رمز عبور خود را وارد نمایید و دکمه "ورود" را بزنید.
  • سپس نقش و نام مدرسه را وارد کرده و دکمه "تایید" را بزنید.
  • در پنل خود بر روی "آزمون های مشاوره ای" کلیک کنید.

آزمون های مشاوره ای در سامانه همگام آموزش و پرورش

  • سپس گزینه "شرکت در آزمون خود ارزیابی" را بزنید.
  • در قسمت مدیریت و بر روی بخش "دفترچه ها" کلیک کرده تا سوالات آزمون را بتوانید مشاهده کنید.
  • همچنین "آزمون سلامت روان همگام" از جمله آزمون های مشاوره ای می باشد که به منظور کم شدن آسیب های اجتماعی صورت می گیرد. این آزمون به صورت مستقیم در هدایت تحصیلی دانش آموز تاثیرگذار می باشد.  

مقالات مشابه

آموزش رفع ایراد مشکلات باز کردن فیلم و صدا در گوشی های اندروید چگونه ادوبی کانکت را فارسی کنیم؟( فارسی ساز ادوبی کانکت) چطور دوربین جلوی گوشی موبایل را در اسکای روم روشن کنیم؟ نحوه تغییر دوربین گوشی موبایل در اسکای روم؟ چرا صدا و میکروفن در اسکای روم قطع و وصل می شود؟ لینک دانلود ادوبی کانکت برای اندروید،ویندوز،ios آموزش کامل اسکای روم آموزش کامل ادوبی کانکت آموزش کامل بیگ بلو باتن - نصب روی گوشی و ویندوز راهنمای اپلیکیشن و سایت شاد تاریخ آزمون آنلاین سنجش نحوه تغییر دی ان اس در سایت nic.ir رفع مشکل صدا در ادوبی کانکت اندروید رفع مشکل اکوی صدا در ادوب کانکت مصرف اینترنت اسکای روم چگونه است؟ آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال 1402 و 1401
لیست مقالات