اپلیکیشن آموزشی
سامانه مدیریت یادگیری
اپلیکیشن مدرسه
نرم افزار و سامانه آموزشی

25 نکته برای یادگیری زبان انگلیسی

امروزه زبان انگلیسی رایج‌ترین و پرکاربردترین زبان در سراسر جهان است. زبان انگلیسی به عنوان "زبان مشترک جهانی" در دنیای اینترنت، تجارت و آموزش پذیرفته شده است. امروزه زبان انگلیسی زبان رسمی 53 کشور از جمله کانادا، استرالیا و نیوزلند، به ویژه در ایالات متحده آمریکا و انگلستان است و دومین زبانی است که در بسیاری از کشورها به طور گسترده در میان مردم پذیرفته شده است.

بنابراین، چگونه می‌توانیم انگلیسی را موثرتر و سریع‌تر یاد بگیریم؟ آیا آموزش زبان انگلیسی آسان است؟ راه‌های تقویت زبان انگلیسی چیست؟ در واقع برای یادگیری زبان انگلیسی ابتدا باید بر روی 4 مهارت اصلی زبان شامل خواندن، نوشتن، شنیدن و صحبت کردن تمرکز کنید. در اینجا 25 تا از نکات مختلف برای بهبود زبان انگلیسی آورده‌ایم. به همین خاطر از شما عزیزان دعوت می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

یادگیری زبان

از اشتباه کردن نترسید

 به خودتان اعتماد کنید. تنها زمانی می‌توان اشتباهات را تصحیح کرد که درباره آن چیزی ارائه یا تولید شود. در تمام قسمت‌های زندگی خود انگلیسی بگنجانید. سعی کنید در همه محیط های انگلیسی زبان باشید. بهترین راه برای یادگیری صحبت کردن است.

هر روز تمرین کنید

 برای خود یک برنامه مطالعه درست کنید. تصمیم بگیرید که برای یک هفته چقدر مطالعه خواهید کرد و به آن برنامه پایبند باشید. یک روال روزانه را تنظیم کنید و در مورد پیشرفت خود با خانواده و دوستان خود صحبت کنید که شما را تشویق به این کار کنند. و همچنین اجازه ندهید مانع کار شما شوند.

چهار مهارت اصلی

خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش کردن را تمرین کنید. برای بهبود همه آن‌ها باید روی آن کار و تمرین کنید. کلمات جدیدی را که یاد می گیرید در نوت پد خود ذخیره کنید. از این کلمات در جملات استفاده کنید و سعی کنید حداقل 3 بار در حین صحبت از آن‌ها استفاده کنید و هر روز به وب سایت‌ها و اپلیکیشن‌های آموزش رایگان انگلیسی سر بزنید و یک مرحله را به پایان برسانید.

حفظ لیستی از کلمات

 یکی از رایج‌ترین روش‌های یادگیری لغات برای آزمون حفظ لغات است. این روش برای یک تمرین کوتاه مدت فقط با تمرینات شدید امکان پذیر است. زیرا معمولاً اطلاعات آموخته شده برای یک آزمون، بیش از حد در حافظه نگهداری نمی‌شود. به یاد داشته باشید با توجه به ساعت بدن خود برنامه ریزی کنید. اگر اهل آموزش در اول صبح نیستید، بعد از ظهر آموزش ببینید. و این که اگر یک کلمه را همراه با یک جمله به خاطر بسپارید، به خاطر سپردن آن آسان‌تر خواهد بود.

برای یک آزمون تمرین کنید

زیرا وقتی برای یک کار خاص تمرین می‌کنید، متوجه می شوید که با تمرکز بیشتری کار می‌کنید. فقط روی قبولی در امتحان تمرکز نکنید. سعی کنید تصویر بزرگ‌تری ببینید. وقتی انگلیسی را خوب یاد گرفتید چه کاری می‌توانید انجام دهید؟ چه چیزی به شما خواهد رسید؟ چه تاثیری بر کیفیت زندگی شما خواهد گذاشت؟(اهرم رنج و لذت بسازید)

یک هدف بلند مدت برای خود پیدا کنید و روی آن تمرکز کنید و در آن برنامه زیزی کنید و اهدافتان را کوچک کنید و هر بار که به آن‌ها رسیدید به خود جایزه بدهید.

محیطی ایجاد کنید که در آن از تمرین لذت ببرید

 وقتی با میل مطالعه کنید بیشتر یاد خواهید گرفت. روشی که برای شما مناسب‌تر است را پیدا کنید. به این فکر کنید که چه روش‌هایی در گذشته برای شما موفق بوده‌اند و آن‌ها را رها نکنید. برسی کنید که چگونه بهتر یاد می‌گیرید. این یاد گیری می‌تواند با حفظ کردن، خواندن، صحبت کردن، خلاصه کردن یا استفاده از روش‌های دیگری باشد. دریابید که با چه روشی بهترین کار را انجام می‌دهید. این روش می‌تواند در سکوت به تنهایی یا با یک گروه شلوغ باشد.

کمک بگیرید!

 اگر چیزی را متوجه نشدید، باید از کسی بپرسید. از معلم دوستان خود کمک بخواهید.

دوباره! از نو! از نو! حتماً آنچه را که در گذشته آموخته اید به اندازه کافی مرور کنید. مخصوصا کسانی که برای آموزش زبان انگلیسی ازصفر شروع می‌کنند.

استراحت کنید

 این ایده خوبی نیست که هر بار بیش از 30 دقیقه بدون استراحت آموزش ببینید. به طور منظم استراحت کنید، هوای تازه بگیرید و پاهای خود را دراز کنید. برای ارتقاء سطح عجله نکنید. روی سطح فعلی خود تمرکز کنید.

تماشای ویدیو و خاندن کتاب

 تماشای ویدیوهای انگلیسی به شما کمک می‌کند تا برای اولین بار لغات را به صورت عملی یاد بگیرید. بنابراین وقتی با انگلیسی زبانان مادری حرف می‌زنید، نمی‌خواهید آن‌ها کلمات را تکرار کنند! که این روش بسیار عالی است.

کتاب‌های سطح بندی شده را بخوانید. چنین کتاب‌هایی برای بهبود آموزش نوشته می‌شوند. کتاب‌های کودک حاوی کلمات آسان‌تری هستند و جایگزین مناسبی برای کتاب های سطح بندی شده هستند. همچنین روزنامه‌ها ابزار خوبی برای یافتن ساختارهای غیرفعال هستند. موضوعی را بخوانید و ببینید آیا می‌توانید جملات مفعولی را پیدا کنید.

سعی کنید معنای کلی را از جمله استخراج کنید. نگران درک هر کلمه نباشید، به عقب برگردید و دوباره به کلمات جدید نگاه کنید. اگر کلمه‌ای را متوجه نشدید به کلمات دیگر جمله نگاه کنید. آن‌ها به شما راهنمایی خواهند کرد. سعی کنید مفهوم کلمه را از روی کلمات دیگر حدس بزنید.

کلمات ریشه‌ای را یاد بگیرید. آن‌ها به شما کمک می‌کنند معنی کلمات را حدس بزنید و هنگامی که یک کلمه جدید یاد می‌گیرید، به تمام اشکال دیگر آن فکر کنید.مانند:

Beautiful / زیبا (صفت)، beauty / زیبایی (اسم)، beautifully/ به زیبایی (قید). پیشوندها (dis-, un-, re-) و پسوندهای (-ly, -ment, -ful) به شما در یافتن معنی کلمه و بهبود دایره لغات کمک می‌کند.

توجه داشته باشید که انگلیسی بر خلاف آموزش زبان فرانسوی و ژاپنی از سیستم استرس یا تکیه در کلمه‌ها استفاده می‌کند. هجاها یا بخش‌ها را برای کلمات جدید بشمارید و محل استرس را پیدا کنید. هر کلمه فقط یک تاکید دارد و همیشه یک مصوت است. افعال دو هجایی روی هجای دوم تاکید دارند:(beGIN)در اسم ها و صفت های دو هجایی، تاکید بر هجای اول است: (TEAcher)، (HAPpy).

انگلیسی در کتاب‌های درسی اغلب با نحوه صحبت ما در زندگی روزمره متفاوت است. برای یادگیری زبان عامیانه روزمره فیلم تماشا کنید و نکته مهم این است که آموزش زبان انگلیسی برای کودکان با تماشای فیلم صورت می‌گیرد که به راحتی می‌توانند انگلیسی را در سریع‌ترین زمان یاد بگیرند.

تا حد امکان از زبان انگلیسی استفاده کنید

. راحت است! در ذهن خود به انگلیسی صحبت نکنید. برای بهبود تسلط خود به انگلیسی فکر کنید و با خودتان با صدای بلند صحبت کنید. شما نمی توانید انگلیسی را فقط از یک کتاب یاد بگیرید. درست مانند رانندگی با ماشین، فقط با سوار شدن ماشین می‌توانید آن را یاد بگیرید و طبیعی ترین راه برای یادگیری گرامر، صحبت کردن است.

به نوشتن عادت کنید

یک دفتر خاطرات داشته باشید. با نوشتن چند کلمه در روز درمورد خودتان شروع کنید تا به نوشتن عادت کنید.

چرا یک وبلاگ که در سایت‌های مختلف وجود دارد  راه اندازی نکنیم و آنچه را که می نویسیم با دنیا به اشتراک نگذاریم؟

برای بهتر نوشتن ابتدا روی کاغذ طوفان فکری کنید و تا جایی که می توانید بدون توجه به دستور زبان، بنویسید. سپس متن به دست آمده را با استفاده از گرامر و املا تصحیح کنید. در نهایت از شخص دیگری بخواهید متن را بخواند و اشتباهات شما را پیدا کند.

به علائم نگارشی توجه کنید، زیرا می تواند آنچه را که می‌خواهید بگویید کاملاً تغییر دهد. درست مثل فارسی: «بخشش، لازم نیست اعدامش کنید. / بخشش لازم نیست، اعدامش کنید ».

بخوان، گوش کن و بنویس!

 بگذار دنیا صدای زیبای تو را بشنود! آهنگ‌های انگلیسی را پیدا کنید و با آن بخوانید تا لحن را روان و بهبود ببخشید. هیچکس دوست ندارد به صدای خودش گوش دهد، اما شجاع باشید و تلاش کنید! صدای خود را ضبط کنید، به تلفظ و لحن خود گوش دهید. این به شما کمک می‌کند تا قسمت‌هایی که مشکل دارید را پیدا کنید و رفع کنید. پادکست‌های زبان انگلیسی را گوش کنید. به چند جمله گوش دهید و آنچه شنیدید را تکرار کنید. روی ریتم و لحن تمرکز کنید.

به رادیو انگلیسی یا شبکه تلویزیونی انگلیسی زبان گوش دهید. حتی اگر فعالانه به آن گوش ندهید هم گوش‌ها و شنیداری خود را تقویت می‌کنید.

یک دوست انگلیسی زبان پیدا کنید و باهم صحبت کنید یا چت کنید. اگر دوستی ندارید که با او به زبان انگلیسی صحبت کنید، . از انجمن‌ها یا رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید، این بهترین جایگزین است.

قسمتی از فایل صوتی زبان انگلیسی را ضبط کنید و آنچه را که می‌شنوید بنویسید.

همچنین ​​صدای معلم خود را ضبط کنید و بار‌ها به آن گوش دهید. این یک راه عالی برای مطالعه و تکرار دروس است. با این کار شما می‌توانید به آهنگ صحبت کردن معلم خود گوش دهید.

 

از فرهنگ لغت انگلیسی به انگلیسی‌های روان و ساده استفاده کنید

به جای فرهنگ لغت انگلیسی به فارسی از فرهنگ لغت انگلیسی به انگلیسی استفاده کنید. این به شما کمک می‌کند به جای فارسی به انگلیسی فکر کنید و این که زیاد به فرهنگ لغت وابسته نباشید. فرهنگ لغت یک کمک کننده است، نه معلم اصلی شما. سعی کنید به جای جستجوی فوری در فرهنگ لغت، معنای کلمات را حدس بزنید.

تسلیم نشو!

 مثبت بمان! گاهی اوقات احساس می‌کنید که به سرعت یاد نمی‌گیرید. همه این احساس را دارند، نگران نباشید. شما در نهایت به آنجا خواهید رسید. در حین تفریح و لذت ​​بیشتر یاد می گیرید

اگر هنگام صحبت کردن عصبی می‌شوید، قبل از گفتن هر چیزی نفس عمیق بکشید. وقتی احساس راحتی کنید بهتر صحبت می‌کنید.

با دیدن کتاب‌های درسی و فایل‌های صوتی که استفاده کرده‌اید، انگیزه ایجاد کنید. تعجب خواهید کرد که اکنون چقدر ساده به نظر می رسند!اگر این چنین است تبریک می‌گویم، سطح شما در حال بهبود است!

برای آموزش زبان انگلیسی سن و سال مهم نیست!

شما در هر سن و سالی باشید میتوانید زبان انگلسی یاد بگیرید. هیچ بهانه‌ای برای یادگیری لازم نیست.

اگر هنوز به نتایجی که می‌خواهید نرسیدید، به این دلیل نیست که در یادگیری زبان شکست خورده‌اید، بلکه به این دلیل است که روش مناسب خود را پیدا نکرده اید. شما باید از منابعی در سطح خود استفاده کنید. از تمرین های متنی و گوش دادن‌هایی که خیلی سخت یا خیلی آسان هستند استفاده نکنید. از موادی استفاده کنید که شما را آزار می دهد اما شما را دلسرد نمی‌کند.

نگران کامل کردن لهجه نباشید. حفظ لهجه بخش مهمی از هویت فرهنگی شماست. انواع مختلفی از انگلیسی وجود دارد: انگلیسی بریتانیایی، انگلیسی آمریکایی، انگلیسی آفریقای جنوبی و غیره. هیچ کدام از اینها اشتباه یا مهمتر نیست. انگلیسی انگلیسی است. در عوض، باید تفاوت های انگلیسی آمریکایی و انگلیسی را بشناسید و از کلمات خود استفاده کنید. به عنوان مثال: elevator/آسانسور(آمریکایی) و lift/آسانسور (بریتانیایی)

از فلش کارت‌ها استفاده کنید

کارت‌های آموزشی زبان انگلیسی را همراه داشته باشید. هر زمان که می‌توانید مطالعه کنید.همچنین می‌توانید از برگ یادداشت‌های برچسبی استفاده کنید و آن‌ها را در اطراف خانه خود بچسبانید.

با حفظ کلمات مختلف شما نمی‌توانید از انواع افعال بگذرید. صدها الگوی فعل در زبان انگلیسی وجود دارد و به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند. هرچه بیشتر روی معنای آن‌ها تمرکز کنید، بیشتر می‌توانید معنای موارد جدید را حدس بزنید و شروع به شناخت آن الگوها کنید.

به صدای درونی خود اعتماد کنید

بیشتر مواقع از درست بودن حدس خود متعجب خواهید شد. تمام تمرکز خود را بگذارید. به خود فرصت دهید تا در مورد آنچه که باید بگویید فکر کنید. شما گرامر را یاد گرفتید، اما ممکن است هنگام صحبت کردن از آن به درستی استفاده نکنید.

با افراد جدید آشنا شوید. سعی کنید در هر جایی که هستید افراد انگلیسی زبان را جذب کنید و عادت کنید که مکالمات انگلیسی خود را به زبان انگلیسی آغاز کنید. سعی کنید شما مکالمه را پیش ببرید و از کلمات و الگوهای گفتگوی کلاسیک استفاده کنید.(  really? / go on…/ what happened then?) انتظار نداشته باشید دیگران با شما صحبت کنند. فعال باش!

یک موضوع را به صورت گروهی شناسایی و در مورد آن بحث کنید. هر فرد (حتی اگر به چیزی که انتخاب می‌کند اعتقاد نداشته باشد) باید دیدگاهی را انتخاب کند و در گروه صحبت کند. همچنین یاد بگیرید فعالانه گوش دهید. گوش دادن فعال به شما امکان می‌دهد از درس‌ها و کار گروهی بیشتر بهره ببرید و در این مطالعات مشارکت کنید.

فراموش نگنید واژگان به تنهایی کافی نیستند. شما می‌توانید لغات انگلیسی را به طوطی نیز آموزش دهید، اما این بدان معنا نیست که او انگلیسی می‌داند! شما هنوز باید گرامر را بفهمید.

به افعال دقت کنید

افعال توسط انگلیسی زبانان در رابطه با زمان اعمال استفاده می‌شود. مهم است که این زمان‌ها را بدانید و به درستی از آن‌ها استفاده کنید. افعال بی قاعده در زبان انگلیسی بسیار زیاد است. خودتان باید این‌ها را یاد بگیرید. فقط همینطور ادامه بده! اگر از صحبت کردن به زبان انگلیسی وقفه بیندازید، متوجه خواهید شد که سطح شما پایین می‌آید و تمام تلاش شما به هدر می رود.

نگران نمره پایین گرفتن در آزمون ها نباشید

گاهی اوقات دانش آموزان می‌توانند در آزمون موفق شوند اما نمی‌توانند انگلیسی صحبت کنند. اگر بتوانید راحت انگلیسی صحبت کنید، باید به خودتان افتخار کنید. به یاد داشته باشید که زمانی موفق خواهید شد که بیشترین تلاش را بکنید!

انگلیسی را با یک دوست یاد بگیرید. می‌توانید تمرین کنید و به یکدیگر انگیزه دهید. فراموش نکنید، انگلیسی یک زبان گفتاری نیست. به عنوان مثال،( Ough)بیش از 6 تلفظ دارد. الفبای آوایی را یاد بگیرید. این به شما کمک می‌کند تا کلمات موجود در فرهنگ لغت را به درستی تلفظ کنید.

در آموزش زبان انگلیسی وقفه نیندازید

 اگر در آموزش زبان انگلیسی وقفه پیش آید، برای یاد گیری مجدد آن زمان بیشتری طول می‌کشد. معمولاً سریعترین پیشرفت با افراد مبتدی انجام می‌شود. فکر نکنید که یاد گرفتید و دیگر تمرین نمی‌خواهد.

اصطلاحات را به خاطر بسپارید

 به خاطر سپردن اصطلاحات شاید دشوار باشد، اما استفاده از آن‌ها سرگرم کننده است و زبان انگلیسی شما را متنوع و رنگارنگ‌تر می‌کند. وقتی صحبت می‌کنید، کلمات را طوری به هم وصل کنید که دو کلمه را یک کلمه بیان کنید. آن‌ها را یاد بگیرید و تمرین کنید تا گوش دادن و تلفظ خود را بهبود بخشید. از گوگل استفاده کنید. اینترنت مملو از منابعی است که به شما در آموزش زبان کمک می‌کند. از نوشته‌های( a / an, the) به صورت صحیح استفاده کنید. برای مثال university (an university نیست زیرا تلفظ آن با حرف صامت شروع می‌شود). hour (نه a hour  چون تلفظ آن با مصوت شروع می‌شود).

از اشتباهات خود درس بگیرید

نقاط قوت و ضعف خود را در نظر بگیرید. جا‌هایی که نیاز به تمرین دارید را بنویسید و روی بهبود آن‌ها کار کنید. البته نقاط قوت خود را نادیده نگیرید. به خودت تبریک بگو که چقدر خوب هستی! شما احتمالاً اشتباهات گرامری را بارها و بارها مرتکب می‌شوید. روی نتایج آزمون انگلیسی خود کار کنید. اشتباهات خود را بررسی کنید و برای رفع آن‌ها تمرکز کنید و از تخیل خود برای یک سخنرانی روان استفاده کنید. قبل از رفتن به رستوران، به آنچه پیشخدمت ممکن است بگوید و پاسخ‌های احتمالی خود فکر کنید.

مطالعه کنید: آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

نقش زبان بدن در زبان انگلیسی را یاد بگیرید

بخش مهمی از ارتباطات از طریق زبان بدن و حرکات صورت می‌گیرد. و این‌ها می‌توانند بین فرهنگ‌ها متفاوت باشند. نماد پیروزی را با گرفتن دو انگشت به شکل V نشان می‌دهید. اگر این علامت را طوری بسازید که کف دست رو به خود باشد، یک انگلیسی‌ای را آزرده خاطر خواهید کرد. ساده‌ترین راه برای یادگیری: خواب! بعد از یک خواب خوب، تمرکز بیشتری خواهید داشت و بهتر یاد خواهید گرفت.

 یک زبان را در یک کشور انگلیسی زبان یاد بگیرید

در آن جا مجبور می‌شوید که از زبان انگلیسی استفاده کنید و با این کار خیلی زود‌تر پیشرفت می‌کنید. اگر در خارج از کشور تحصیل می‌کنید، نه تنها با افراد کشور خود، بلکه با افراد آن کشور نیز معاشرت کنید. این ایده خوبی نیست که در مکانی جدید با مردم کشور خود بمانید. با گذراندن وقت با افراد از ملیت‌های مختلف، تجربه فرهنگی بیشتری کسب کنید.

هیچ کس نمی‌تواند زبان انگلیسی را کامل کامل یاد بگیرد

از آزمون و خطا نترسید. کلمات زیادی در زبان انگلیسی وجود دارند که تلفظ یکسانی دارند اما املا و معنی متفاوتی دارند. به عنوان مثال، " come here " و " I can hear the birds " تلفظ یکسانی دارند. با دانستن معانی مختلف می‌توانید جملات دقیق و زیبایی بسازید. وقتی سطح پایه انگلیسی داشته باشید، متوجه می‌شوید که راه‌های مختلفی برای بیان یک چیز وجود دارد. این امر انگلیسی شما را برای فردی که با او صحبت می کنید جذاب‌تر می کند. همچنین، نباید برای شما سخت باشد زیرا شما از قبل اصول پایه را یاد گرفتید. به عنوان مثال، به چند روش مختلف می‌توان به انگلیسی خداحافظی کرد؟

قبل از رفتن به کلاس در دوره‌ای که شرکت می‌کنید آماده شوید. تکالیف خود را در اسرع وقت انجام دهید و آن را به موقع تحویل دهید. یادداشت‌ها و آخرین سخنرانی خود را چند دقیقه قبل از سخنرانی خود مرور کنید. انجام این کار حافظه شما را تازه می‌کند و شما را برای درس گرم می‌کند.

در کلاس‌ها حواس پرت نشوید. روی درس تمرکز کنید، از پنجره به بیرون نگاه نکنید. دیر نکنید، چند دقیقه قبل از شروع درس حاضر شوید. کنار افرادی که با شما انگلیسی صحبت نمی‌کنند ننشینید. گوشی را خاموش کنید. سازماندهی کنید، کتاب درسی، دفتر و خودکار خود را فراموش نکنید.

و نکته آخر این است که مکانی راحت و آرام و بی سر و صدا برای آموزش پیدا کنید. شما به مکانی نیاز دارید که بتوانید 100% تمرکز کنید.  

منبع: www.ravaan.co

 


مقالات مشابه

ثبت نام، قوانین و ورود آزمون آنلاین کانون زبان ایران بهترین کتاب های آزمون هوش ششم چرا رمان بخوانیم و چه رمانی بخوانیم آموزش نویسندگی مسیری برای موفقیت تأثیر انتخاب دبیرستان خوب در قبولی کنکور تفاوت گوشی سامسونگ سری ‏M‏ و ‏A نکاتی که باید بدانیم آموزش زمان بندی سمپاشی منازل معرفی کامل انواع شاخه های حسابداری خرید ویو ویدیو اینستاگرام چه مزایا و معایبی دارد؟ بهترین جا برای تبلیغات مدارس و آموزشگاه های کنکور و زبان آیا شیبا اینو به ۱ دلار می‌رسد محاسبه نمرات برای انتخاب رشته نهم آشنایی با بهترین پارچه فرم مدارس سال 1402 چگونه هم سختی نکشیم و هم در امتحانات دوازدهم تجربی 20 بگیریم؟ راه های جذب دانش‌آموز برای تدریس خصوصی تفاوت گوگل شیت و اکسل معرفی 9 تا از بهترین نرم افزار های اتوماسیون اداری در ایران و جهان اتوماسیون اداری چیست اتوماسیون اداری در مقایسه با سیستم مدیریت فرآیند تجاری (BPMS) تفاوت CRM و اتوماسیون اداری در چیست دبیرخانه چیست و چه وظایفی دارد شرح وظایف و تفاوت دبیرخانه و بایگانی تفاوت دبیرخانه و بایگانی مستندات چیست چگونه اسناد را بایگانی کنیم +بهترین روش ‌ها برای مرتب ‌سازی اسناد بهترین نرم ‌افزار های بایگانی اسناد انواع روش های بایگانی سند در ادارات توده سینه چقدر خطرناک است
لیست مقالات