اپلیکیشن آموزشی
سامانه مدیریت یادگیری
اپلیکیشن مدرسه
نرم افزار و سامانه آموزشی

آیا شیبا اینو به ۱ دلار می‌رسد

شیبا اینو (Shiba inu)، ارز دیجیتالی است که با الهام گرفتن از ارز دیجیتال دوج کوین(DogeCoin) ایجاد شد. از زمان معرفی آن به دنیای کریپتو، این ارز دیجیتال با سرعت زیادی رشد کرده و توجه سرمایه گذاران و علاقه مندان زیادی را به خود جلب کرده است.

در پایان اکتبر 2021، قیمت رمزارز shiba inu تنها در عرض یک هفته بیش از 173 درصد افزایش یافت و تقریباً به همان سرعت نیز روند نزولی به خود گرفت.

شیبا اینو چیست؟

ارز دیجیتال شیبا اینو (SHIB)Shiba inu یک آلتکوین است که توسط نهادی با نام مستعار ریوشی در آگوست 2020 ایجاد شد. نام شیبا اینو از یک نژاد سگ ژاپنی الهام گرفته شده است.

با توجه به وایت پیپر آن، که در جامعه شیب به عنوان "Woofpaper" شناخته می‌شود، شیبا اینو در شبکه اتریوم راه اندازی شد، زیرا یک بلاک چین ایمن و تضمین شده است.

بنیانگذار Shiba inu ادعا می‌کند که نیمی از عرضه توکن‌های شیبا در Uniswap در یک استخر نقدینگی قفل شده‌اند و مابقی آن‌ها به Vitalik Buterin، یکی از بنیانگذاران اتریوم ارسال شدند.

بوترین بیشتر توکن‌های شیبا را سوزاند و آن‌ها را از گردش خارج کرد. همچنین توکن‌های باقی مانده را به بسیاری از موسسات خیریه از جمله یک صندوق امداد کووید-19 در هند اهدا کرد.

Shiba Inu (SHIB) روی شبکه اتریوم اجرا می‌شود، به همین دلیل مانند اتریوم، در حال انتقال از Proof-of-Work (PoW) به Proof-of-Stake (PoS) است. توکن‌های شیبا توکن‌های ERC-20 هستند که قابل تعویض بوده و هر توکن دارای ارزشی معادل است.

این مطلب یک آگهی رپورتاژ می باشد و مسئولیت آن به عهده مدیار نمی باشد

تاریخچه قیمت شیبا اینو

همانطور که گفتیم، شیبا اینو توسط شخصی ناشناس به نام «ریوشی» ایجاد شد و از زمان آغاز به کار خود در بازار ارزهای دیجیتال محبوبیت زیادی به دست آورد. بسیاری از افرادی که میلیاردها توکن SHIB را تنها با چند دلار خریداری کرده بودند، خیلی زود ثروتمند شدند.

با این حال، شیبا پس از رسیدن به بالاترین قیمت خود یعنی قیمت 0.00003791 دلار در 10 می‌2021، با سقوط بیت کوین، ارزش خود را از دست داد و روند نزولی قیمت ان تا ۲ هفته ادامه داشت. از 22 می، قیمت شیبا اینو در 0.0000083 دلار تثبیت شد و شیبا این سطح قیمتی را برای دو ماه حفظ کرد.

آیا شیبا اینو ایمن است؟

ایمنی هر ارز دیجیتال به ساختار و کاربرد آن بستگی دارد. شیبا یک آلتکوین مبتنی بر جامعه است. یعنی موفقیت این ارز دیجیتال تا حد زیادی به رشد جامعه بستگی دارد. در وایت پیپر شیبا، آن را "آزمایشی" برای ساختن یک جامعه غیرمتمرکز نامیده‌اند. از آنجایی که شیبا اینو روی بلاک چین اتریوم ایجاد شده، شبکه آن ایمن و تضمین شده است.

آیا خرید شیبا اینو سرمایه گذاری خوبی است؟

بیشتر محبوبیت شیبا اینو با تبلیغات به دست آمد. مثلا یک نمایندگی Porche در بالتیمور ارز دیجیتال شیبا را به عنوان یک روش پرداخت پذیرفت. با این حال باید به این نکته توجه کرد که برای خرید یکی از مدل‌های پورشه در سال 2022 باید حدود 3.8 میلیارد شیب بپردازید که حدود 2 درصد از کل توکن‌های شیبا در گردش را تشکیل می‌دهد.

چنین پرداختی تقریبا غیر ممکن است. در نتیجه پذیرش ارز دیجیتال شیبا به عنوان یک روش پرداخت در شرکت‌هایی مانند پورشه، بیشتر جنبه تبلیغاتی دارند و باعث می‌شوند ارزش این ارز دیجیتال افزایش پیدا کند. فهرست شدن شیبا در رابینهود(rabinhood) نیز باعث شد سرمایه گذاران بیشتری به این پروژه جذب شوند.

علاوه بر این، پروژه shiba inu metaverse رو به اتمام است و پایان این پروژه می‌تواند بر افزایش قیمت شیبا تاثیر زیادی بگذارد.

با وجود همه این پیشرفت‌ها برای شیبا، گفته می‌شود برای اکثر سرمایه‌گذاران، نسبت‌های ریسک-پاداش در اتریوم، بیت‌کوین و آلت‌کوین‌های بزرگ‌تر، مانند کاردانو، از shiba inu بهتر بوده و بیشتر مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفته است.

 

 

احتمال Flippening بیت کوین توسط اتریوم ممکن است شیبا اینو را تحت تاثیر قرار دهد

"Flippening" اکنون به یک اصطلاح رایج در دنیای ارزهای دیجیتال تبدیل شده است که به پدیده تسخیر بزرگترین ارز دیجیتال جهان یعنی بیت کوین  توسط اتریوم اشاره دارد.

طبق گزارش Blockchaincenter، اتریوم قبلاً موفق شده است بیت کوین را در چندین حوزه کلیدی از جمله تعداد تراکنش، حجم تراکنش و هزینه کارمزد تراکنش‌ها تغییر دهد. کارشناسان دنیای کریپتو بر این باورند که با راه‌اندازی ارتقای مورد انتظار اتریوم 2.0 (ETH2) که از مکانیسم اثبات کار فعلی(PoW) به اثبات سهام(PoS) تغییر می‌کند، بیت کوین جایگاه فعلی خود را از دست می‌دهد و اتریوم به عنوان رهبر جدید بازار جای او را خواهد گرفت.

در حال حاضر، ارتقاء ETH2 و اثر "Flippening" ممکن است تأثیر قابل توجهی بر قیمت Shiba Inu داشته باشد. همه چیز به عرضه و تقاضا در دنیای کریپتو بستگی دارد و با تبدیل شدن اتریوم به رهبر بازار، بسیاری از ارزهای دیجیتال وارد در پلتفرم ETH می‌شوند. چنین افزایش تقاضا برای ورود به بلاک چین اتریوم به طور خودکار ارزش اتریوم و توکن‌ها و کوین‌های فهرست شده در بلاک چین اتریوم را افزایش می‌دهد که شیبا (SHIB) یکی از ان‌ها خواهد بود!

آیا ویتالیک بوترین به حمایت از شیبا اینو ادامه خواهد داد؟

ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم به عنوان یک قهرمان در جامعه شیبا دیده می‌شود. دلیل ان حمایت بسیار زیاد او از میم کوین‌ها از طریق اکانت رسمی توییتر خود است. یکی از مهم ترین حمایت‌هایی که ویتالیک از شیبا نشان داد، اهدای حدود 1 میلیارد دلار به هند بود که در ماه می‌۲۰۲۰ به سختی با کووید-19 مبارزه می‌کرد.

بوترین، برنامه نویس روسی-کانادایی، در مجموع 500 اتریوم (ETH) و بیش از 50 تریلیون SHIB به صندوق امداد کووید هند اهدا کرد. اگرچه این اقدام باعث کاهش قیمت شیبا اینو در بازار ارز دیجیتال شد، اما علاقه مندان به شیبا اینو آن را یک پیروزی بزرگ می‌دانند، زیرا این کمک مالی اکنون این میم کوین را در معرض دید میلیاردها نفر در هند قرار داده است. تحلیلگران ارزهای دیجیتال بر این باورند که با گذشت زمان، کاربران ارزهای دیجیتال در هند به سمت شیبا اینو حرکت می‌کنند و نیروی محرکه‌ای برای بازگرداندن قیمت به بالاترین حد خود خواهند بود.

علاوه بر این، اگر ویتالیک بوترین به حمایت از توکن از طریق بیانیه‌های خود و رسانه‌های اجتماعی ادامه دهد، افزایش قیمت شیبا اینو به احتمال زیاد اتفاق می‌افتد. میتوایند برای خرید ارز شیبا از صرافی ایرانی تبدیل استفاده کنید.

آیا شیبا اینو به ۱ دلار می‌رسد؟

اگر قیمت یک SHIB بر اساس تعداد 549 تریلیون توکن فعلی به 1 دلار در هر توکن در آینده برسد، این بدان معناست که ارزش بازار کل شبکه برابر با 549 تریلیون دلار خواهد بود. فقط برای مقایسه، شرکت McKinsey & Co تخمین می‌زند که ثروت جهانی تقریباً 500 تریلیون دلار است. بنابراین، دستیابی SHIB به 1 دلار در هر توکن یک تصور بیش از حد رویایی است مگر اینکه استراتژی‌های سوزاندن  توکن‌ها موفقیت آمیز باشند و سرمایه‌گذاران مجدداً علاقه زیادی به مالکیت توکن‌ها پیدا کنند. با این حال با توجه به مواردی که پیشتر گفته شد مانند Flippening و حمایت بوترین از شیب، احتمال افزایش قیمت شیبا وجود خواهد داشت و این میم کوین را نباید دست کم گرفت.

این مطلب یک آگهی رپورتاژ می باشد و مسئولیت آن به عهده مدیار نمی باشد

 


مقالات مشابه

بهترین کتاب های آزمون هوش ششم چرا رمان بخوانیم و چه رمانی بخوانیم آموزش نویسندگی مسیری برای موفقیت تأثیر انتخاب دبیرستان خوب در قبولی کنکور تفاوت گوشی سامسونگ سری ‏M‏ و ‏A نکاتی که باید بدانیم آموزش زمان بندی سمپاشی منازل معرفی کامل انواع شاخه های حسابداری 25 نکته برای یادگیری زبان انگلیسی خرید ویو ویدیو اینستاگرام چه مزایا و معایبی دارد؟ محاسبه نمرات برای انتخاب رشته نهم آشنایی با بهترین پارچه فرم مدارس سال 1402 چگونه هم سختی نکشیم و هم در امتحانات دوازدهم تجربی 20 بگیریم؟ راه های جذب دانش‌آموز برای تدریس خصوصی تفاوت گوگل شیت و اکسل معرفی 9 تا از بهترین نرم افزار های اتوماسیون اداری در ایران و جهان اتوماسیون اداری چیست اتوماسیون اداری در مقایسه با سیستم مدیریت فرآیند تجاری (BPMS) تفاوت CRM و اتوماسیون اداری در چیست دبیرخانه چیست و چه وظایفی دارد شرح وظایف و تفاوت دبیرخانه و بایگانی تفاوت دبیرخانه و بایگانی مستندات چیست چگونه اسناد را بایگانی کنیم +بهترین روش ‌ها برای مرتب ‌سازی اسناد بهترین نرم ‌افزار های بایگانی اسناد انواع روش های بایگانی سند در ادارات
لیست مقالات