اپلیکیشن آموزشی
سامانه مدیریت یادگیری
اپلیکیشن مدرسه
نرم افزار و سامانه آموزشی

توده سینه چقدر خطرناک است

توده سینه به ناحیه‌ متورم ، دردناک یا بدون درد در بافت سینه اشاره دارد . این عارضه یک علامت شایع در زنان و مردان است و می‌ تواند خوش خیم (غیر سرطانی) یا بدخیم (سرطانی) باشد . توده‌ های خوش خیم پستان شامل کیست ، فیبروآدنوم (تومور های غیر سرطانی) یا تغییرات بافت پستان مربوط به نوسانات هورمونی یا عفونت هستند . این توده‌ها معمولاً با سرطان سینه مرتبط نیستند و اغلب نیازی به مراقبت فوری پزشکی ندارند . در ادامه این مطلب همراه ما باشید که می ‌خواهیم به بررسی دقیق ‌تر این بیماری بپردازیم .

تشخیص توده سینه فقط با ماموگرافی امکان پذیر است ، شما عزیزان می توانید با درخواست خدمات رادیولوژی در منزل این تصویر برداری را در منزل خودتان انجام دهید . 

توده

 توده سینه چیست ؟ 

توده سینه تورم یا برآمدگی موضعی در پستان است که با بافت پستانی اطراف آن یا با بافت پستانی همان محل در پستان دیگر ، تفاوت دارد . عوامل مختلفی می توانند باعث به وجود آمدن توده در پستان ها بشوند . علل به وجود آمدن توده‌ ها می‌ تواند عفونت ، ضربه خوردن ، فیبروآدنوم ، کیست ، نکروز چربی یا سینه ‌های حاوی بافت فیبروکیستیک پستان باشد . توده های پستانی می توانند در هر دو جنس مرد و زن ایجاد شوند .

برای بهبود و درمان حتما به یک متخصص داخلی مراجعه کنید : ویزیت متخصص داخلی در منزل

انواع توده پستان

انواع مختلفی از توده ‌های پستان وجود دارد که شایع ترین آن‌ ها موارد زیر است :

کیست پستان

فیبروآدنوم

فیبروکیستیک

توده‌های ناشی از عفونت

نکروز چربی

علل توده‌ سینه چه چیزهایی است ؟  

سینه خانم‌ ها از بافت ‌های مختلفی تشکیل شده است . دو نوع بافت اصلی غدد شیری ، که شیر را تولید می ‌کنند ، و مجاری شیر ، که شیر از طریق آن‌ ها به نوک سینه می‌ رسد ، هستند . ترکیب بافت سینه می‌ تواند بسته به عملکرد متفاوت باشد ، برای مثال هنگامی که یک خانم شیردهی دارد ، پستان ها تغییر می ‌کنند و در لمس متفاوت هستند .

پستان همچنین از بافت پیوندی فیبروز ، بافت چربی ، گره ‌های لنفاوی ، عروق و اعصاب تشکیل شده است . هر بخش از پستان به تغییرات شیمیایی بدن ، به طور متفاوت پاسخ می دهد . این تغییرات ظاهر و بافت پستان را تحت تاثیر قرار می ‌دهند و می‌توانند باعث ایجاد توده‌ هایی در پستان شوند .

علل احتمالی توده‌ های سینه می ‌تواند این موارد را دربرگیرد :

کیست ها

آبسه یا عفونت

آدنوم یا فیبرو آدنوم

لیپوم

سرطان سینه

نکروز چربی

برای بهبود این توده هرگونه کمکی که از این مرکز درمان در منزل داشته باشید به شما کمک خواهند کرد.

توده سینه چه علائم و نشانه هایی دارد ؟ 

علائم هشدار دهنده توده پستان عبارتند از :  

توده های پستان معمولا بدون علامت هستند و توسط خود فرد در معاینات ماهیانه ، در معاینات دوره ای پزشک متخصص و یا در غربالگری ها تشخیص داده می شوند . گاهی توده ها با احساس سنگینی و ناراحتی ، ماستالژی یا درد ( دوره ای و یا مداوم ) ، قرمزی و التهاب ، تغییرات پوستی ، فرو رفتگی نوک پستان ، خروج ترشح از نوک پستان ، گالاکتوره و... همراه هستند ..

توده2

ایا توده سینه خطرناک است ؟

توده‌ های سینه می‌ توانند ناشی از عوامل مختلفی باشند و این وابسته به خصوصیت ‌های آنها است . برخی از توده‌ها معمولاً خطرناک نیستند ، اما بقایی آن ‌ها ممکن است خطرناک باشد . برای ارزیابی و تشخیص دقیق لازم است که یک پزشک متخصص انجام دهد .

توده‌ های سینه ممکن است شامل موارد زیر باشند :

توده‌ های خوش‌ خیم (غیرخطرناک) : بیشتر توده‌های سینه خوش‌ خیم هستند که معمولاً از بافت‌ های غیرسرطانی تشکیل شده‌ اند ، مانند نیرو خندان (فیبروآدنوم) یا کیسه‌های پر از کیسه آب (سیست) 

توده‌ های خطرناک (مهاجم) : برخی از توده‌ های سینه ممکن است سرطانی باشند ، مانند سرطان سینه . اگر یک توده سینه شامل سلول‌ های سرطانی باشد ، می‌ تواند به ابتلا به سرطان سینه منجر شود . 

توده های نیمه خوش‌ خیم : برخی توده‌ ها احتمال خوش ‌خیمی بالا دارند و نیاز به توصیف و تمرکز بیشتری دارند .


مقالات مشابه

بهترین کتاب های آزمون هوش ششم چرا رمان بخوانیم و چه رمانی بخوانیم آموزش نویسندگی مسیری برای موفقیت تأثیر انتخاب دبیرستان خوب در قبولی کنکور تفاوت گوشی سامسونگ سری ‏M‏ و ‏A نکاتی که باید بدانیم آموزش زمان بندی سمپاشی منازل معرفی کامل انواع شاخه های حسابداری 25 نکته برای یادگیری زبان انگلیسی خرید ویو ویدیو اینستاگرام چه مزایا و معایبی دارد؟ آیا شیبا اینو به ۱ دلار می‌رسد محاسبه نمرات برای انتخاب رشته نهم آشنایی با بهترین پارچه فرم مدارس سال 1402 چگونه هم سختی نکشیم و هم در امتحانات دوازدهم تجربی 20 بگیریم؟ راه های جذب دانش‌آموز برای تدریس خصوصی تفاوت گوگل شیت و اکسل معرفی 9 تا از بهترین نرم افزار های اتوماسیون اداری در ایران و جهان اتوماسیون اداری چیست اتوماسیون اداری در مقایسه با سیستم مدیریت فرآیند تجاری (BPMS) تفاوت CRM و اتوماسیون اداری در چیست دبیرخانه چیست و چه وظایفی دارد شرح وظایف و تفاوت دبیرخانه و بایگانی تفاوت دبیرخانه و بایگانی مستندات چیست چگونه اسناد را بایگانی کنیم +بهترین روش ‌ها برای مرتب ‌سازی اسناد بهترین نرم ‌افزار های بایگانی اسناد انواع روش های بایگانی سند در ادارات
لیست مقالات