اپلیکیشن آموزشی
سامانه مدیریت یادگیری
اپلیکیشن مدرسه
نرم افزار و سامانه آموزشی

آشنایی با بهترین پارچه فرم مدارس سال 1402

هر سال با نزدیک شدن به فصل بازگشایی مدارس، بسیاری از والدین و مسئولین مدارس باید در مورد جنس پارچه فرم لباس دانش‌آموزان تصمیم‌گیری کنند، این‌کار در نگاه اول ممکن است بسیار دشوار باشد. اما با در نظر گرفتن استانداردهایی همچون مقدار پارچه، جنس، کیفیت، مقاومت، رنگ و غیره می‌توان بهترین انتخاب را داشت. در ادامه از شما دعوت می‌کنیم تا این انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

 بهترین پارچه فرم مدارس

انواع پارچه‌های فرم مدارس در یک نگاه

پارچه‌هایی که برای دوخت فرم مدارس مناسب هستند، با عنوان پارچۀ فرم مدارس شناخته می‌شوند. البته این پارچه‌ها برای دوخت و تهیه فرم کارمندان، لباس یونیفرم پرسنل شرکت‌ها و غیره هم می‌توانند گزینۀ مناسبی باشند. این پارچه‌ها باید از میان پارچه‌هایی انتخاب شوند که سبک و راحت بوده و در عین حال، از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار باشند.

از آنجایی که دانش‌آموزان چندان سلیقه و حوصله‌ای برای نگهداری روزانه لباس‌هایشان ندارند (این امر طبیعی است)، این پارچه‌ها باید به شکلی انتخاب شوند که دارای کیفیت رنگ خوبی بوده و با شستشوی مکرر توسط والدین، تغییر رنگ یا از بین نروند.

استحکام بافت پارچه از دیگر ویژگی‌هایی است که پارچه فرم مدارس بایستی داشته باشد تا یک پارچه خوب به حساب آید.

انواع پارچه ترگال و جنس آن‌ها

عناصر تشکیل‌دهنده پارچه ترگال، الیاف پلی‌استر و ویسکوز است. البته پود (رشته‌ای است که در پهنای پارچه یا بافته‌های دیگر مانند فرش استفاده می‌شود.) این پارچه از الیاف فلامنت بوده و نمره نخ آن هم ۱۵۰ است. در بازار از این پارچه‌ها استقبال بسیار خوبی می‌شود؛ زیرا از ویژگی‌های خاص این پارچه مقاومت بالا‌‌‌‌‌‌‌ و تنوع فراوان در طرح و رنگ است که سبب شده به راحتی از آن در محل‌های گوناگونی از جمله مدارس استفاده شود.

انواع پارچه ترگال

به طور کلی این پارچه به دو نوع ساده و کجراه تقسیم می‌شود. در بازار برای پارچه ترگال ساده اصطلاحا فقط کلمه ترگال به‌کاربرده می‌شود و برای پارچه ترگال کجراه، کلمه کجراه را استفاده می‌کنند.

جنس انواع پارچه ترگال

  • فلامنت – فلامنت ویسکوز
  • پلی‌استر – فلامنت ویسکوز
  • پلی‌استر پنبه - فلامنت
  • پلی‌استر ویسکوز - پلی‌استر ویسکوز
  • 100 درصد پنبه

بهترین پارچه ترگال برای فرم مدارس پاچه فلامنت ویسکوز است،ماندگاری طولانی و چروک پذیری کم از مزایای این پارچه است.

رنگ‌بندی

از نظر رنگ‌بندی به ترگال رنگ ری‌اکتیو و ترگال رنگ مستقیم، تقسیم می‌شود.

برند های معتبر پارچه ترگال

  • نساجی تک
  • نساجی فدک
  • نساجی کاماش
  • نساجی گلد بافت
  • نساجی تک

کاربرد پارچه ترگال

این پارچه دارای استحکام بالایی است و قابلیت کششی و سایشی بسیار بالایی دارد و برای لباس‌های فرم مدارس، لباس کار مانتو شلوارهای اداری، لباس فرم کادر درمان و روپوش پزشکان و پرستاران و همچنین لباس‌های سبز جراحی کاربرد دارد.برای آشنایی تخصصی با پارچه های ترگال به سایت www.poood.ir  مراجعه فرمایید.ارسال کاتالوگ پارچه ترگال و قواره پارچه برای تست و نمونه گیری از مزایای سایت پوداست.

پارچه فرم مدرسه

پارچه تترون و کاربرد آن‌ها

همانند پارچه ترگال مواد اصلی به کار رفته در تترون هم پلی‌استر و ویسکوز است. پلاستیک و نخ به کار رفته در این پارچه می‌تواند درصدهای متفاوتی داشته باشد. هر ترکیب از آن‌ها، جنس متفاوتی از تترون ایجاد می‌کند و به وضوح کاربرد مخصوص به خود را دارد.

پارچه تترون مرغوب دارای 40 درصد پلاستیک است اما انواع دیگری از تترون‌ها هستند که درصد پلاستیک در آن‌ها به 60 درصد می‌رسد. درصد بالای پلاستیک باعث براق شدن پارچه می‌شود که این نوع تترون کیفیت متوسط و رو به پایینی دارد.

خصوصیات پارچه تترون

پارچه تترون یکی از پرفروش‌ترین انواع پارچه است که دلیل این محبوبیت مقاومت بالای تترون در مقابل شستشوی زیاد است. از دیگر ویژگی‌های این پارچه که می‌توان به آن اشاره کرد:

  • ضد حساسیت بودن
  • سادگی و قیمت مناسب
  • لطیف و خنک بودن
  • عرض مناسب پارچه
  • تراکم بافت استاندارد و بدن‌نما نبودن
  • ثبات رنگ
  • یک دست بودن رنگ پارچه
  • عمر بالا (این پارچه مقاومت زیادی در برابر سایش دارد.)
  • مقاومت در برابر چروک شدن

تترون در چه مواردی کاربرد دارد؟

بیشترین مصرف پارچه تترون را می‌توان در دوخت انواع پیراهن‌های مردانه و اسپرت مشاهده کرد. بعد از دوخت پیراهن، استفاده از تترون در دوخت مقنعه و فرم مدارس مقام دوم مصرف را دارد. به دلیل تنوع رنگ این پارچه، مدارس و هر سازمانی می‌تواند رنگ خاصی را برای دانش‌آموزان و کارمندان خود انتخاب کند. راحتی و مقاومت این پارچه در شستشوی مکرر یکی دیگر از دلایل انتخاب این پارچه برای دوخت فرم مدارس است.

تترون، پارچه‌ای پرطرفدار

صنعت مد روزانه در حال تغییر است به همین دلیل برای پارچه‌های ساده و بدون طرح تاریخ انقضایی تعریف نمی‌شود. تترون هم به دلیل سادگی طرح و تنوع رنگ بالایی که دارد همواره طرفداران زیادی را به خود جلب می‌کند. قیمت مناسب و دوام آن در برابر شستشوی زیاد، لطافت و دیگر ویژگی‌های مثبت این پارچه باعث مصرف بالای تترون در موارد مختلف شده است.

برند های معتبر پارچه تترون برا فرم مدارس

  1. نساجی درنا
  2. تترون کمند
  3. نساجی گلناز
  4. تترون بروجرد
  5. تترون کاماش
  6. تترون سعادت
  7. نساجی سوره

پارچه پرشیا با طرح های شیک و زیبا برای پارچه فرم مدارس

پارچه پرشیا جزء پارچه‌های منحصر به فردی است که در برابر چین و چروک از مقاومت بالایی برخوردار است. به همین جهت نیاز به مراقبت زیادی نداشته و به‌راحتی می‌توان برای تولید و دوخت انواع البسه و فرم مدارس از آن استفاده کرد. شستشوی آسان این پارچه و تمیز شدن هرگونه لک و آلودگی جزء ویژگی‌های مهم آن بوده که تولیدکنندگان آن را در نظر می‌گیرند و همچنین پارچه پرشیا از اتوپذیری بسیار خوبی برخوردار است.

قیمت، جزء معیارهای بسیار مهمی است که در انتخاب پارچه‌ها تأثیر مستقیمی دارد که پارچه پرشیا با داشتن ویژگی‌های منحصر به فرد و قیمت مناسب در صدر انتخاب مراکز تولیدی فرم مدارس قرار می‌گیرد.

لباس فرم مدرسه

پارچه چهارخانه کاربردی و زیبا

پارچه چهارخانه یکی از جذاب‌ترین و پرکاربردترین پارچه‌ها برای طرفداران مد است. از طرح‌های مختلف این پارچه می‌توان برای دوخت لباس‌های جذابی استفاده کرد. البته بیشترین کاربرد این پارچه برای دوخت شومیز و مانتو است. با توجه به اینکه لباس‌های چهارخانه جزء ترندهای سال جدید هستند، مدل‌های مختلف این پارچه را می‌توان در دوخت دامن، شلوار و کت استفاده کرد.

پیراهنی چهارخانه

برای دوخت فرم مدارس پسرانه بزرگسال بهتر است از پیراهن‌های یکدست استفاده شود، که یکی از بهترین گزینه‌ها انتخاب پارچه پیراهنی است. این مدل از پارچه‌ها هم برای مقاطع پسرانه و هم برای مانتو دختران استفاده می‌شود. پارچه‌های چهارخانه در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری از مدیران قرار گرفته‌اند.

این مدل پارچه با بهره‌مندی از نخ ملانژ بافته می‌شود و دارای عرض ۱۵۰ است. تنوع رنگی بالای آن نیز باعث شده تا بتوان از آن برای دوخت تولید مانتو، روپوش، جلیقه و غیره استفاده کرد.

سخن آخر

پارچه فرم مدارس باید از مقاومت و مرغوبیت بالایی برخوردار باشد زیرا به طور طولانی مدت مورد استفاده قرار می‌گیرد و به دفعات زیادی شست‌وشو می‌شود. پیشنهاد ما به شما برای سال 1402 استفاده از یکی از سه پارچه تترون، پارچه پرشیا و پارچه پیراهنی چهارخانه است.برای خرید  و آشنایی با لیست قیمت های  پارچه فرم مدارس می توانید روی لینک زیر کلیک کنید

https://miladarshadi.com/

 


مقالات مشابه

بهترین کتاب های آزمون هوش ششم چرا رمان بخوانیم و چه رمانی بخوانیم آموزش نویسندگی مسیری برای موفقیت تأثیر انتخاب دبیرستان خوب در قبولی کنکور تفاوت گوشی سامسونگ سری ‏M‏ و ‏A نکاتی که باید بدانیم آموزش زمان بندی سمپاشی منازل معرفی کامل انواع شاخه های حسابداری 25 نکته برای یادگیری زبان انگلیسی خرید ویو ویدیو اینستاگرام چه مزایا و معایبی دارد؟ آیا شیبا اینو به ۱ دلار می‌رسد محاسبه نمرات برای انتخاب رشته نهم چگونه هم سختی نکشیم و هم در امتحانات دوازدهم تجربی 20 بگیریم؟ راه های جذب دانش‌آموز برای تدریس خصوصی تفاوت گوگل شیت و اکسل معرفی 9 تا از بهترین نرم افزار های اتوماسیون اداری در ایران و جهان اتوماسیون اداری چیست اتوماسیون اداری در مقایسه با سیستم مدیریت فرآیند تجاری (BPMS) تفاوت CRM و اتوماسیون اداری در چیست دبیرخانه چیست و چه وظایفی دارد شرح وظایف و تفاوت دبیرخانه و بایگانی تفاوت دبیرخانه و بایگانی مستندات چیست چگونه اسناد را بایگانی کنیم +بهترین روش ‌ها برای مرتب ‌سازی اسناد بهترین نرم ‌افزار های بایگانی اسناد انواع روش های بایگانی سند در ادارات
لیست مقالات