اپلیکیشن آموزشی
سامانه مدیریت یادگیری
اپلیکیشن مدرسه
نرم افزار و سامانه آموزشی

راه های جذب دانش‌آموز برای تدریس خصوصی

از بین روش‌های مختلف آموزش، تدریس خصوصی تاثیرگذارترین روش آموزشی بین والدین و دانش‌آموزان است. توجه به نیازها و چالش‌های درسی دانش‌آموزان، انعطاف پذیری در زمان و مکان برگزاری کلاس و آموزش مختص به خود دانش‌آموز از مهم‌ترین مزایای روش تدریس خصوصی نسبت به سایر روش‌ها است. به همین خاطر خیلی از خانواده‌ها برای تقویت دروس فرزند خود ترجیح می‌دهند به سراغ معلم خصوصی بروند. با این میزان محبوبیت تدریس خصوصی، بازار کار و درآمد تدریس خصوصی نیز بشدت افزایش پیدا کرده و خیلی از اساتیدی که تنها دبیر رسمی آموزش و پرورش بوده یا در کلاس‌های گروهی تدریس داشته، برای کسب درآمد تدریس خصوصی بیشتر به حوزه آموزش خصوصی جذب می‌شوند.

جذب دانش آموز مدرسه

اما جذب دانش‌آموز برای تدریس خصوصی نیازمند مهارت‌های تدریس اساتید و یادگیری روش‌های تبلیغاتی برای تدریس خصوصی است که در این محتوا راجع به این مهارت‌ها و روش‌های تبلیغاتی جذب شاگرد برای تدریس خصوصی، به نکات مهمی اشاره شده است.

چگونه شاگرد خصوصی پیدا کنیم؟

بازار کار تدریس خصوصی بسیار پرتقاضا است اما به عنوان استاد اگر راه ورود در این بازار را ندانید، این شرایط خوب هیچ سودی برای‌تان ندارد. یکی از راه‌های جذب دانش‌آموز برای تدریس خصوصی، پرورش مهارت‌ها و توانایی‌های تدریس‌تان است. در واقع شما قبل از ورود به حوزه تدریس خصوصی و دریافت شاگردان فراوان، باید از مهارت‌ها و توانایی‌های تدریس خود مطمئن شوید. از مهم‌ترین مهارت‌هایی که باید در جهت جذب شاگرد برای تدریس خصوصی در خود پرورش دهید، موارد زیر است:

توانایی در شناسایی نیازها: به عنوان معلم خصوصی باید توانایی بالایی در شناسایی نقاط ضعف و قوت دانش‌آموز داشته باشید تا بهتر بتواند براساس نیازها و مشکلات درسی او برنامه‌ریزی کنید.

انعطاف‌پذیری: مهم است که بتوانید به سرعت به نیازهای متغیر دانش‌آموز پاسخ داده و روش‌های تدریس خود را تغییر دهید.

مهارت‌های ارتباطی قوی: ارتباط قوی با دانش‌آموز از اهمیت بالایی برخوردار است. جو کلاس، نحوه تعامل و صحبت شما با شاگرد در میزان رضایت او و همچنین ادامه‌دار بودن کلاس‌ها بسیار موثر است.

صبر و حوصله: برخی دانش‌آموزان ممکن است نیاز به زمان بیشتری برای فهمیدن محتوای درسی داشته باشند، لذا صبر و حوصله از ویژگی‌های بسیار مهم برای یک معلم خصوصی است.

 شاگرد خصوصی

دانش و تسلط بر موضوع: شما به عنوان یک معلم خصوصی، باید بتوانید سوالات و ابهامات دانش‌آموز را در هر زمانی پاسخ دهید. بنابراین، تسلط کامل بر موضوع آموزشی الزامی است.

مهارت‌های تحقیق: برخی مواقع دانش‌آموز ممکن است سوالاتی از شما داشته که نیازمند تحقیق، سرچ منابع و یافتن بهترین پاسخ است. بنابراین باید مهارت جستجو کردن، تحقیق و یافتن منابع را داشته باشید.

همدلی و درک: گاهی اوقات شاگرد خصوصی شما دچار اعتماد به نفس پایین بوده و بشدت از بابت دروس خود نگران است. شما باید با او همدلی کرده و مشکلات و نگرانی‌هایش را درک نماید. در واقع این خصیصه از اولین راه‌‌های جذب دانش‌آموز برای تدریس خصوصی است.

توانایی در استفاده از تکنولوژی: با پیشرفت تکنولوژی، امروزه بسیاری از دروس در کلاس تدریس خصوصی آنلاین آموزش داده می‌شود. به عنوان معلم خصوصی باید از ابزارهای تدریس آنلاین نظیر skyroom، adobe connect، google meetو غیره و نحوه استفاده از آن‌ها آشنایی داشته باشید.

توانایی در تشویق و انگیزه‌بخشی: شما باید بتوانید دانش‌آموز خود را تشویق و به او انگیزه دهید، تا با اراده و انگیزه بیشتری در مسیر یادگیری حرکت کند.

یکی از راه‌های پرورش مهارت‌های معلمی، کمک از اساتید حرفه‌ای و خبره در این زمینه است. برای مثال با ورود به سایت تدریس خصوصی استادبانک (Ostadbank.com) و مشاهده رزومه تحصیلی، سوابق تدریس اساتید، افتخارات و دستاوردهای‌شان، از مسیرهای طی شده این مدرسان برای موفقیت الهام بگیرید و سعی کرده مهارت‌های شخصی و معلمی خود را نیز همانند آن‌ها، پرورش دهید.

حتی همکاری با استادبانک و سایر پلتفرم‌های مهم و معتبر تدریس خصوصی، می‌تواند زمینه ساز همکاری با حرفه‌ای‌ترین اساتید تدریس خصوصی شده که فرصت مناسبی برای رشد مهارت‌های معلمی‌تان است. بنابراین هرچقدر با این پلتفرم‌های تدریس خصوصی همکاری کرده و مهارت‌های خود را افزایش دهید، راه جذب دانش‌آموز برای تدریس خصوصی را پیدا کرده‌اید.

چگونه برای تدریس خصوصی تبلیغ کنیم؟

یکی از مهم‌ترین راه‌های جذب شاگرد برای تدریس خصوصی و نمایش توانایی‌های خود، استفاده از سایت تبلیغ تدریس خصوصی است. از سایت‌هایی با مخاطبان و محتواهای عمومی برای انتشار متن آگهی تدریس خصوصی، سایت divar‌ و سایت آگهی sheypoor است. برخی از سایت‌های آگهی نیز بوده که می‌توان با هدف جذب دانش‌آموز برای آموزشگاه یا کلاس خصوصی، متن تبلیغاتی خود را در آن‌ها منتشر کرد. این سایت‌ها مخاطبانش والدین و دانش‌آموزان بوده و به هدف تبلیغاتی شما نزدیک است.

اما بزرگ‌ترین عیب‌ سایت تبلیغ تدریس خصوصی، شفاف نبودن قیمت تدریس خصوصی هر استاد، بزرگ‌نمایی در معرفی رزومه و سوابق کاری اساتید و همچنین اعتماد پایین والدین نسبت به این سایت‌ها به دلیل ماهیت تبلیغاتی بودن‌شان است.

اما شما می‌توانید با ورود به پلتفرم‌های معتبر تدریس خصوصی نظیر سایت استادبانک و ساخت پروفایل در آن، علاوه بر دریافت آسان شاگرد، به دلیل اعتبار این مجموعه‌ها، به رزومه و آینده کاری خود نیز اعتبار و ارزش بیفزایید.

 

 برگزاری کلاس درسی

چگونه کلاس خصوصی برگزار کنیم؟

برای برگزاری کلاس خصوصی و جذب دانش‌آموز برای تدریس خصوصی، می‌توانید از طریق پلتفرم‌ تدریس خصوصی استادبانک، به عنوان معلم خصوصی ثبت‌نام کرده و پس از تایید، به صورت رایگان پروفایل خود را ایجاد کنید. هرچه پروفایل و متن تبلیغات برای تدریس خصوصی‌تان حرفه‌ای‌تر باشد، بهتر و بیشتر برای دانش‌‌آموزان و والدین نمایش داده می‌شوید.

مشاهده رزومه برخی از اساتید استادبانک به عنوان نمونه متن تبلیغ تدریس خصوصی می‌تواند راهنمای شما برای ساخت پروفایل در این مجموعه و جذب دانش‌آموز برای تدریس خصوصی باشد:

استاد الهام کیا احمدی هستم که با پنج ستاره و ۹۳۷ جلسه تدریس خصوصی زبان انگلیسی برگزار شده موفق در استادبانک، توانسته‌ام افتخارات آموزشی زیر را در سال‌‌های تدریس خود، کسب کنم:

  • کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی از دانشگاه علوم تحقیقات (iau.ir)
  • تدریس به مدت ۶ سال در مدرسه دو زبانه بادبادک و آکادمی بین‌المللی سیمیا، هلدینگ به تک و شرکت ایرانوب
  • بیش از سه سال همکاری با استادبانک
  • دارای مدرک دوره اخلاق حرفه‌ای تدریس استادبانک

استاد احمدرضا کلانتریان هستم که با سطح VIP و ۱۴۶۵ جلسه تدریس خصوصی ریاضی برگزار شده موفق در استادبانک، توانسته‌ام در تمام سال‌های تدریسم، افتخارات زیر را کسب نمایم:

  • کارشناسی ارشد مهندسی عمران از دانشگاه علم و صنعت ایران (iust.ac.ir)
  • تدریس به مدت ۹ سال در دبیرستان دوره اول خاتم
  • داشتن شاگردان بسیار از مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی

مقالات مشابه

بهترین کتاب های آزمون هوش ششم چرا رمان بخوانیم و چه رمانی بخوانیم آموزش نویسندگی مسیری برای موفقیت تأثیر انتخاب دبیرستان خوب در قبولی کنکور تفاوت گوشی سامسونگ سری ‏M‏ و ‏A نکاتی که باید بدانیم آموزش زمان بندی سمپاشی منازل معرفی کامل انواع شاخه های حسابداری 25 نکته برای یادگیری زبان انگلیسی خرید ویو ویدیو اینستاگرام چه مزایا و معایبی دارد؟ آیا شیبا اینو به ۱ دلار می‌رسد محاسبه نمرات برای انتخاب رشته نهم آشنایی با بهترین پارچه فرم مدارس سال 1402 چگونه هم سختی نکشیم و هم در امتحانات دوازدهم تجربی 20 بگیریم؟ تفاوت گوگل شیت و اکسل معرفی 9 تا از بهترین نرم افزار های اتوماسیون اداری در ایران و جهان اتوماسیون اداری چیست اتوماسیون اداری در مقایسه با سیستم مدیریت فرآیند تجاری (BPMS) تفاوت CRM و اتوماسیون اداری در چیست دبیرخانه چیست و چه وظایفی دارد شرح وظایف و تفاوت دبیرخانه و بایگانی تفاوت دبیرخانه و بایگانی مستندات چیست چگونه اسناد را بایگانی کنیم +بهترین روش ‌ها برای مرتب ‌سازی اسناد بهترین نرم ‌افزار های بایگانی اسناد انواع روش های بایگانی سند در ادارات توده سینه چقدر خطرناک است
لیست مقالات