اپلیکیشن آموزشی
سامانه مدیریت یادگیری
اپلیکیشن مدرسه
نرم افزار و سامانه آموزشی

آموزش نحوه نصب ادوبی کانکت Adobe Connect روی سرور

 

امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و همه گیر شدن  وب کنفرانس ها و جلسات آنلاین نیاز جوامع بشری به آزمون های از راه دور زیاد شده و یکی از ابزاری که در این مسیر کمک شایانی به سیستم آموزشی میکند سیستم نرم افزار ادوبی کانکت (adobe connect) میباشد.

ادوبی کانکت یک نرم افزار تولید شده توسط شرکت ادوبی آمریکا با ویژگی های بسیار زیاد در حیطه ی آموزش آنلاین و از راه دور میباشد که به جرات میتوان گفت یکی از کامل ترین نرم افزارها از نظر امکانات و ویژگی ها میباشد و همچنین یکی از قدرتمندترین و با کیفیت ترین سیستم های کلاس های آنلاین و وب کنفرانس میباشد که در بسیاری از کشورها بسیار معروف شده و در سیستم آموزش آنلاین جایگاه ویژه ای پیدا کرده است.

این نرم افزار دارای موتورهای بسیار قدرتمند در پردازش صدا و تصویر و صفحه ی نمایش میباشد که به صورت هزینه دار در سایت ادوبی کانکت شرکت ادوبی قابل ارائه میباشد. این نرم افزار رایگان نیست و برای استفاده از آن باید به شرکت ادوبی هزینه پرداخت کنیم، اما نسخه های کرک شده آن به صورت رایگان در اختیار برخی کشور ها قرار گرفته است که استفاده ی بسیاری از این نسخه ها میکنند و این نرم افزار را در سرور های خود نصب و بارگذاری میکنند و از آن استفاده میکنند.

در اینجا قصد داریم به سوال های زیر پاسخ دهیم :

  1. نحوه ی نصب ادوبی کانکت چگونه است؟ 
  2. چگونه میتوان ادوبی کانکت را روی سرور ویندوز نصب کرد ؟
  3. برای نصب ادوبی کانکت به چه سروری نیاز است ؟
  4. حداقل امکانات موجود در سرور برای نصب و راه اندازیه ادوب کانکت چه میزان است؟
  5. آیا بهترین نرم افزار  وب کنفرانس ادوبی کانکت است؟
  6. چگونه میتوان از ادوبی کانکت و امکاناتش به نحوه احسن استفاده کرد؟
  7. آیا ادوبی کانکت نیاز به Api های مختلف دارد؟
  8. آیا ادوبی کانکت روی لینکوس نصب میشود؟
  9. آیا ادوبی کانکت در ارسال صدا و تصویر مشکلی دارد؟ 
  10. آخرین ورژن ادوبی کانکت چند است ؟
  11. آیا آخرین نسخه ادوبی کانکت کرک شده است؟ یا خیر؟
  12. آخرین نسخه کرک شده ی ادوبی کانکت چند است؟
  13. آیا آخرین ورژن ادوبی کانکت به صورت کامل از مرورگر پشتیبانی میکند یا خیر؟
  14. آیا نصب اپلیکشن ادوبی کانکت بر روی ویندوز اندروید و ios اجباری است یا میتوان بدون نصب برنامه ادوبی کانکت روی دستگاه آن را در مرورگر اجرا کرد ؟
  15. چه شرکت هایی سرور های AdobeConnect را ارائه میدهند؟
  16. آیا سرور های ادوبی کانکت در ایران هستند یا در خارج از کشور هستند؟
  17. آیا نسخه ی کرک شده ی Adobe Connect کیفیت پایین تری نسبت به لایسنس ؟
  18. کیفیت ادوبی کانکت در اندروید و ios چگونه است؟
  19. بهترین مرورگر (browser) برای راه اندازی ادوبی کانکت کدام است؟
  20. آیا فایرفاکس از ادوبی کانکت پشتیبانی میکند یا خیر؟
  21. آیا سیستم مرسوم در دانشگاه ها ادوبی کانکت است یا خیر؟
  22. کیفیت ادوبی کانکت نسبت به بیگ بلو باتن چگونه است؟
  23. مزایا و معایب ادوبی کانکت نسبت به سایر کلاس های آنلاین بیگ بلوباتن و اسکای روم چیست ؟
  24. هنگام نصب ادوبی کانکت چه خطاهایی میگیریم و چگونه میتوانیم خطاهای هنگام نصب ادوبی کانکت را رفع کنیم ؟
  25. بهترین Document برای نصب ادوبی کانکت کدام است ؟
  26. آیا برای نصب ادوبی کانکت حتما نیاز به سه IP وجود دارد یا میتوان با یک IP آن را نصب کرد ؟
  27. انواع سرور های ادوبی کانکت کدام است ؟
  28. turn server چیست و چه کاربردی دارد؟ 
  29. سرور میتینگ Meeting ادوبی کانکت چیست و چه کاربردی دارد؟
  30. آموزش عیب یابی و  رفع خطاهای ادوبی کانکت در کدام مقالات گنجانده میشود ؟
  31. آیا ادوبی کانکت سیستم فایل شیرینگ و اسکرین شیرینگ (اشتراک گذاری فایل و صفحه نمایش ) را دارا میباشد ؟ 
  32. در ادوبی کانکت ماکسیموم چند تصویر را میتوان انتشار داد؟
  33. آیا در ادوبی کانکت میتوان تعداد زیادی ویدئو و میکروفن به اشتراک گذاشت یا خیر ؟
  34. چرا دانشگاه ها بیشتر از ادوبی کانکت استفاده میکنند؟
  35. شرکت های نرم افزاری ارائه دهنده ی ادوبی کانکت کدام اند؟
  36. آیا میتوان ادوبی کانکت را در سرور اختصاصی نصب کرد؟ و یا فقط باید در سرور های اشتراکی باشند؟

آموزش نحوه ی نصب ادوبی کانکت

برای نصب ادوبی کانکت نیاز به یک سرور حداقل هشت گیگ رم و هشت کور cpu داریم، و همچنین نرم افزار های پیش نیاز ادوبی کانکت عبارت اند از: ویندوز سرور به عنوان سیستم عامل، مایکروسافت SQL server به عنوان پایگاه داده(دیتا بیس ) برای نصب ابتدا آخرین ورژن کرک شده از ادوبی کانکت را از سایت های ایرانی که ادوبی کانکت را کرک کرده اند دانلود میکنید،و شروع به نصب میکنید. درحال حاضر آخرین ورژن ادوبی کانکت که کرک شده است را در وب سایت هایی که به صورت کرک شده ارائه میدهند،دانلود کنید وسپس شروع به نصب کنید.

قبل از شروع نصب ادوبی کانکت بهتر است SQL سرور را در سرور ویندوز خود نصب کنید و و نسخه ی آن باید Enterprise باشد. باید در نظر داشته باشید که هنگام نصب ادوبی کانکت port 80 و 443 آزاد باشد ، چرا که این نرم افزار از port80 به عنوان http و 443 به عنوان https پروتوکل SSL استفاده میکند.

در هنگام نصب گزینه هایی در پیش رو دارید که باید آن ها را با دقت پر کنید و هر کدام از گزینه ها که برای شما سوال میباشد، باید این گزینه هارا با سرچ در گوگل و راهنمای سایت شرکت ادوبی با توجه به دستورالعمل های لازم پر کنید. پس از اینکه سرور ادوبی کانکت شما نصب شد با استفاده از اپلیکشن کلاینت ویندوز میتوانید این نرم افزار را روی کامپیوتر خود بالا بیاورید، اما در نسخه های جدیدی که ادوبی کانکت ارائه داده شما میتوانید وب کنفرانس ها و کلاس های آنلاین خود را در بستر مرورگر های اینترنتی ماننده گوگل کروم و فایرفاکس نیز داشته باشید،اما برای فعالسازی مرورگر ادوبی کانکت باید پروتوکل SSL را طبق دستورالعمل ها نصب و  اجرا کنید.

سخت ترین قسمت نصب ادوبی کانکت راه اندازی SSL میباشد که برای نصب آن شما به یک پیشنیاز نیاز دارید به نام STunnel . در STunnel شما SSL خودرا که از یک شرکت تهیه کرده اید،و نوع آن چندان اهمیتی ندارد وارد میکنید و سپس با استفاده از تنظیماتی که ادوبی کانکت مقرر کرده است آن را تکمیل میکنید، دقت داشته باشید برای نصب ادوبی کانکت نیاز به سه IP مجزا دارید. اولین IP صرف نصب سرور میتینگ میشود که همان سرور اولیه است که اپلیکشن در آن اجرا میشود. سرور دوم که به IP دوم وصل میشود،trunسرور شماست که وظیفه آن بالا آوردن  SSL در مرورگر های اینترنتی میباشد و سرور سوم و IP سوم  تعلق پیدا میکند به سرور RTMP اگر این سه سرور را با IP های مجزا درست نصب کنید مطمعن باشید که نصب شما موفقیت آمیز خواهد بود و نرم افزار شما به راحتی بالا می آید. در نصب ادوبی کانکت ممکن است به مشکل هایی برخورد کنیم،که راه حل آن را ندانید ترجیح داده میشود فردی که این نرم افزار را  روی سرور نصب میکند یک تخصصی از شبکه و network داشته باشد،هر سه IP که شما میخواهید به سرور متصل کنید را میتوانید از سرور ارائه دهنده خرید کنید و یا خودتان آن را نصب کنید یا درخواست نصب آن را از پشتیبانی سرور بدهید. نرم افزار ادوبی کانکت در بستر tomcat نصب میشود و شما میتوانید با کمی دانش در مورد tomcat به بهره وری مناسب تری برسید.

بهترین نرم افزار وب کنفرانس کدام است و چگونه میتوان از امکانات آن استفاده کرد؟

این سوال پاسخ های متفاوتی میتواند داشته باشد، به عنوان مثال اگر شما نیاز خود را بسنجید پاسخ ها متفاوت میشوند، برخی نیاز هایی که دارند مربوط به کیفیت صدا میباشد، برخی به کیفیت تصویر اهمیت میدهند،برخی کاربران به تعداد تصاویر همزمان اهمیت میدهند، برخی دیگر به موجود بودن نرم افزار در بستر های مرورگر و مخصوصا کیفیت آن و User friendly بودن آن در گوشی های موبایل اهمیت میدهند و برخی کاربران به امکانات جانبی آن و فیچر هایی که این نرم افزار دارد اهمیت زیادی میدهند. کاربرانی که به تعداد تصاویر اهمیت میدهند، بهتراست نرم افزار هایی که بیشتر کارایی وبینار دارد و نه کلاس آنلاین استفاده کنند، چرا که در نرم افزار های وبینار توجه زیادی به تعداد تصاویر همزمان میشود و به عنوان مثال ممکن است در یک جلسه بیست نفر بخواهند همزمان تصویر خود را منتشر کنند، در این موارد ادوبی کانکت راهکار هایی دارد که میتوان از ابتدا به هنگام تعریف جلسه و اتاق آن را برای وبینار و وب کنفرانس آماده کرد اما کاربرانی که این نرم افزار را برای تعداد بالایی دانش آموز تدارک میبینند، به عنوان مثال بالای پنجاه نفر دانش آموز در یک جلسه دیگر نمیتوانند از قابلیت وبینار استفاده کنند و تعداد پنجاه دانش آموز را همزمان تصویر بگیرند، در این مواقع باید به Template کلاس آنلاین ادوبی کانکت مراجعه کنند و در این سیستم تعداد کاربران شنونده و بیننده بسیار زیاد است و تنها یک یا چند کاربر در حال تدریس یا ارائه میباشند که تصویر و میکروفن دارند.

در نرم افزار ادوبی کانکت ممکن است به دلایلی میکروفن قطع و وصل شود و قطعی صدا و نویز در صدا داشته باشید و برای بهتر کردن کیفیت باید حتما به سراغ آخرین ورژن ادوبی کانکت بروید که مشکلات عمده در این ورژن و این نسخه حل شده است و اما در مورد امکانات به جرات میتوان گفت کمتر نرم افزاری از نظر امکانات به پای ادوبی کانکت میرسد، یکی از امکانات فوق العاده ادوبی کانکت قابلیت برگذاری آزمون های آنلاین و نظر سنجی به هنگام کلاس میباشد که این قابلیت باعث میشود شما در کلاس آنلاین آزمون های آنلاین هم داشته باشید. این قابلیت در کمتر نرم افزار وبیناری مشاهده میشود و اگر هم در نرم افزاری مشاهده شود با این امکانات نیست و امکانات کمتری دارد. همچنین ضبط جلسه به هنگام برگزاری جلسه برای برخی کاربران گزینه مهمی میباشد، یکی از بارز ترین قابلیت های ادوبی کانکت ضبط جلسات و ضبط کلاس ها با کمترین میزان استفاده از حجم دیسک سرور میباشد، در این قابلیت فوق العاده شما میتوانید حدود یک ساعت کلاس آنلاین را در حجم کمتر از 200مگابایت ذخیره کنید و این ذخیره سازی در سمت سرور انجام میشود و حجمی از گوشی و کامپیوتر شما اشغال نمیکند و تمام کاربران آن جلسه به آن کلاس ضبط شده دسترسی دارند.

در نتیجه گیری اگر بخواهیم به طور خلاصه بگوییم بهترین نرم افزار برای برگذاری وبینار و وب کنفراس ها کدام است، میتوانیم با توجه به اکثریت نیازمندی ها نرم افزار ادوبی کانکت را نام ببریم و در برخی قابلیت ها ماننده تعداد تصاویر همزمان و کیفیت صدا ادوبی کانکت کمی ضعیف عمل کرده است و به احتمال زیاد در نسخه های بعدی این مشکلات نیز حل میشود و یکی دیگر از مشکلاتی که نرم افزار ادوبی کانکت دارد این است که به صورت صد درصد و بدون عیب در مرورگر ها اجرا نمیشود و ممکن است در برخی مرورگر های نسبتا قدیمی تر و سیستم عامل های نسبتا قدیمی تر این وب کنفرانس ها پشتیبانی نشوند.


مقالات مشابه

مقایسه کلاس های آنلاین ادوبی کانکت و بیگ بلو باتن نصب و راه اندازی ادوبی کانکت در سرور شما مقایسه بیگ بلو باتن ، ادوبی کانکت ، اسکای روم و جیتسی مزایا و معایب کلاس آنلاین جیتسی چیست؟ چگونه ادوبی کانکت را فارسی کنیم؟( فارسی ساز ادوبی کانکت) لینک دانلود ادوبی کانکت برای اندروید،ویندوز،ios آموزش کامل ادوبی کانکت خرید و تمدید ادوبی کانکت با تخفیف در مدیار تعرفه ادوبی کانکت ادوب کانکت رایگان در سرور های مدیار دمو ادوبی کانکت ثبت نام و دانلود ادوبی کانکت دانشگاه آزاد تهران ثبت نام و دانلود ادوب کانکت دانشگاه های شیراز ادوبی کانکت دانشگاه های تبریز، اراک، یزد، خوارزمی، پیام نور، بوعلی رفع مشکل صدا در ادوبی کانکت اندروید رفع مشکل اکوی صدا در ادوب کانکت ادوبی کانکت ارزان خرید اشتراک ادوب کانکت
لیست مقالات