اپلیکیشن آموزشی
سامانه مدیریت یادگیری
اپلیکیشن مدرسه
نرم افزار و سامانه آموزشی

راه کار مناسب مدارس برای مصرف کمتر کاغذ در مدرسه با سامانه هوشمند مدارس

مدرسه هوشمند چیست؟

به علت سرعت یافتن توسعه تکنولوژی و تغییر رفتار افراد به سمت استفاده از تجهیزات الکترونیکی در سال های اخیر سبب شده که ساختار آموزشی الکترونیک یا بدون نیاز به کاغذ به وجود آید و وسایل مربوط به آن به وجود آید. این فرآیند در کشورهایی که با محدودیت در کاغذ روبرو هستند بسیار موثر و سودمند می باشد. به دلیل استفاده از تجهیزات نوین در کلاس های درس سبب گردیده تا نحوه آموزش تغییر کند و تعداد زیادی از مدارس و دانشگاه از رایانه و موبایل استفاده می کنند تا سبب بهبود عملکرد دانشجویان و دانش آموزان گردد. زمانی که مبحث کلاس درس بدون نیاز به کاغذ عنوان می گردد، دانشگاه ها و مدارس طرزفکرهای مختلفی دارند. یکی از این شیوه ها بکارگیری از تب لت و پروژکتور به جای کتاب، کاغذ و خودکار است.

سامانه هوشمند مدارس موجب می گردد تا مقدار زیادی از حجم کارهای مدرسه کاهش یابد زیرا مهم ترین موضوع در مدارس، انجام کارهای عادی به شکل سنتی است. تقریبا اکثر مدارس حجم زیادی از فعالیتهایشان را با استفاده از کاغذ انجام می دهند که همین مورد هزینه بالا و خستگی کارکنان را در بر دارد. لازم به ذکر است نگهداری اطلاعات به شیوه قدیمی پرهزینه و سخت است اما مدارسی که به شیوه نوین و به وسیله سامانه هوشمند ، مدیریت مدرسه را انجام می دهند سبب می شود تا تمامی کارها به شکل اتوماتیک ، با سرعت، با دقت زیاد و افراد کمتر انجام شود. لازم به ذکر است این کار سبب می گردد تا هزینه های جانبی مدرسه مانند هزینه کاغذ به مقدار زیادی کم شود و در نتیجه این هزینه ها صرف موارد بنیادی آموزش گردد.

اپلیکیشن هوشمند مدیار

دستاوردها

تشکیل کلاس درس، ارسال تکالیف اینترنتی بدون نیاز به کاغذ از مزیت های زیادی برای معلم و دانش آموز برخوردار می باشد. یکی از مزایای آن، عدم وجود کاغذ است که امکان گم شدن و از بین رفتن آن بالاست. از مزیت های دیگر آن که برای معلمان است که عدم نیاز به کپی کردن جزوه ها و مطالب آموزشی را در پی دارد. مخصوصا زمانی که دسترسی به دستگاه کپی امکان پذیر نیست. لازم به ذکر است می توان جزوات آموزشی را در سامانه مدیریت یادگیری قرار داد و با این کار دیگر احتیاجی به کپی کردن نمی باشد و همین موضوع سبب می گردد که مصرف کاغذ کاهش یابد و محتوای آموزشی برای همیشه در سامانه باشد و دانش آموزان بتوانند از آن بهره برند.

در این شیوه دانشجویان و دانش آموزان لازم نیست تا محتوای آموزشی را طبقه بندی کنند و تمامی این جزوات را در اختیار دارند. لازم به ذکر است احتیاجی به حمل جزوات سنگین برای دانش آموزان نیست.

آزمون آنلاین مدیار

 

در ضمن می توان برای صدور کارنامه و اطلاع رسانی به اولیا در زمینه وضعیت تحصیلی دانش آموزان از سامانه هوشمند مدارس مدیار بکار برد و به جای چاپ کارنامه به شکل سنتی و کاغذی، آن را در اپلیکیشن مدیار نمایش داد و از این روش مصرف کاغذ کم می شود.

همچنین برای صرفه جویی در مصرف کاغذ، مدارس می توانند آزمون های خود را به شکل آنلاین برگزار نمایند و از کپی کردن سوالات به صورت کاغذی پرهیز کنند و آزمون را در سامانه هوشمند قرار دهند و دانش آموزان در اپلیکیشن وارد و به سوالات جواب دهند. این روش سبب صرفه جویی در مصرف کاغذ می گردد.

مزایای سامانه هوشمن مدارس


مقالات مشابه

با تجهیزات هوشمندسازی مدارس آشنا شوید ویژگی های مدرسه هوشمند مزایای مدرسه هوشمند چیست خصوصیات مدارس هوشمند مدرسه هوشمند چیست؟ هوشمندسازی مدارس در ایران مزایای مدرسه هوشمند کاربرد نرم افزار های هوشمند در مدارس چرا هوشمندسازی مدارس لازم است؟ نرم افزار تولید و صدور کارنامه مدارس هوشمند نرم افزار ارتباط والدین و اولیاء با مدرسه بهترین نرم افزار هوشمند مدارس کدام است؟ تاثیر هوشمند سازی کلاس درس در یادگیری دانش آموزان نقش آموزش مجازی و کلاس آنلاین مدارس در یادگیری تعریف مدرسه هوشمند اپلیکیشن هوشمند سازی مدارس مدیار مقایسه مدارس هوشمند و عادی اپلیکیشن و نرم افزار ارسال و بررسی تکالیف دانش آموزان مدرسه مدارس از چه نرم افزاری استفاده می کنند نرم افزار مدارس غیرانتفاعی نقش مدرسه در تربیت دانش اموزان بهترین جا برای تبلیغات مدارس و آموزشگاه های کنکور و زبان درامد بوفه مدرسه چند طرح دفتر حضور و غیاب دانش آموزان همراه عکس
لیست مقالات