اپلیکیشن آموزشی
سامانه مدیریت یادگیری
اپلیکیشن مدرسه
نرم افزار و سامانه آموزشی

بهترین نرم افزار هوشمند مدارس کدام است؟

کلیه افراد از امکانات آموزشی مختلفی بهره می برند اما نوع تجربه آموزشی هر یک از افراد با هم تفاوت دارد. رقابت مدارس برای بالا بردن کیفیت آموزشی در مدارس هوشمند سبب شده تا مدیران مدرسه برای بهبود کارکرد مدرسه و ایجاد تجربه آموزشی عالی برای دانش آموزان، کارهای گوناگونی انجام دهند. استفاده از یک نرم افزار قوی و باکیفیت یک ویژگی مهم در سیستم آموزشی برای یک مدرسه نوین و هوشمند به حساب می آید. استفاده از نرم افزار هوشمند مدارس موجب به وجود آمدن مدیریت مطلوب، نظم بیشتر و افزایش کارکرد مدرسه می شود.

هوشمندسازی مدارس

در این مقاله به سوالات زیر پاسخ داده می شود :

  • برترین نرم افزار هوشمند مدارس چیست؟
  • امکانات نرم افزار هوشمند مدارس مدیار چیست؟
  • استفاده از برنامه مدارس مدیار چه مزیت هایی دارد؟
  • چرا هوشمندسازی مدارس حائز اهمیت است؟

نرم افزار هوشمند مدیریت مدارس 

از جمله ویژگی های مهم و بارز مدرسه هوشمند، استفاده از نرم افزار هوشمند مدارس می باشد. از جمله برنامه های هوشمند مدارس با امکانات عالی ، سیستم مدیار می باشد که دارای سه پنل برای مدیریت ، معلمان و والدین می باشد که هر یک از پنل ها ، دسترسی های مخصوص به خود را دارند. 

مدیر مدرسه نیاز به یک سیستم جامع و منسجم برای مدیریت مدرسه دارد تا بتواند به تمام قسمت های مدرسه به خوبی نظارت داشته باشد . خوشبختانه به دلیل بیشتر شدن تعداد نرم افزارهای هوشمند مدیریت مدرسه در سراسر کشور، مدیر می تواند به آسانی مناسب ترین نرم افزار هوشمند مدرسه را برگزیند. یکی از مناسب ترین و بهترین نرم افزارهای هوشمند مدارس، نرم افزار مدیار است.

نرم افزار مدیار

ویژگی ها و امکانات نرم افزار هوشمند مدارس مدیار 

  • قسمت پیام رسانی
  • ورود نمرات و صدور کارنامه
  • وارد کردن موارد انضباطی
  • ورود اطلاعات مربوط به حضور و غیاب کلاسی و مدرسه
  • قسمت اخبار و گالری
  • بخش رضایت نامه
  • نظر سنجی
  • آزمون آنلاین تستی و تشریحی
  • بانک سوالات و اتصال آن به بخش آزمون ها
  • بخش محتوای آموزشی
  • ثبت تکالیف و تقویم
  • بخش مالی
  • بوفه الکترونیک
  • کلاس آنلاین
  • بانک جزوه و ...

مواردی از قبیل وارد کردن نمره ، ثبت حضور و غیاب ، ثبت تکالیف و رویدادها سبب می شود تا مدیریت و دسترسی به این اطلاعات آسان و در هر زمان و مکانی امکان پذیر باشد. لازم به ذکر است استفاده از سامانه مدیار موجب می گردد تا مصرف کاغذ کاهش یابد و در هزینه ها صرفه جویی شود.

به منظور مشاهده هزینه بخش های مختلف سامانه مدیار بر روی تصویر زیر کلیک نمایید

قیمت سامانه مدیار

  • حضور و غیاب دانش آموزان

یکی از کارهای مهم مدرسه، حضور و غیاب دانش آموزان است. حضور و غیاب در سامانه مدیار به دو بخش حضور و غیاب آموزشگاه و حضور و غیاب کلاسی تقسیم می شود.

در بخش حضور و غیاب کلاسی هر یک از معلمین در هر زنگ و برای هر درس به صورت جداگانه می توانند حضور و غیاب انجام دهند و اطلاعات مربوط به آن را در سامانه وارد نمایند . در همین راستا معلمین در زمان شروع کلاس باید حضور وغیاب را انجام داده و به همین دلیل زمان زیادی از کلاس هدر می رود. ممکن است مدیریت صحیح حضور و غیاب برای معلمین دشوار باشد و انجام روزانه آن موجب اشتباه شود. توسط نرم افزار هوشمند مدیار، می توان غیبت و یا تاخیر دانش آموزان را به آسانی وارد نمود و والدین همان لحظه از وضعیت حضور فرزندشان در کلاس مطلع شوند. همچنین امکان موجه کردن تاخیر و غیبت وجود دارد.

در بخش حضور و غیاب آموزشگاه ، معاون یا مسئولین می توانند زمان ورود دانش آموزان به مدرسه را ثبت نمایند. همچنین امکان ثبت تاخیر و غیبت برای هر یک از دانش آموزان وجود دارد. لازم به ذکر است پس از وارد کردن اطلاعات ، برای اولیا نوتیفیکیشن ارسال می شود و می توانند از وضعیت حضور دانش آموز خود در مدرسه اطلاع یابند. 

در این بخش امکان موجه کردن غیبت نیز وجود دارد.

در صورتی که مدرسه دستگاه حضور و غیاب داشته باشد می تواند به این قسمت متصل شود و بعد از هر بار کارت زدن یا انگشت زدن دانش آموزان ، زمان و تاریخ آن در سامانه ثبت می شود و برای اولیا نوتیفیکیشن ارسال می گردد.

حضور و غیاب سامانه مدیار

  • بخش پیام ها

بخش اعظمی از پیشرفت تحصیلی دانش آموز به ارتباط بین اولیا، مدارس و معلمین بستگی دارد. به کمک اپلیکیشن هوشمند مدارس می توان پیام متنی و صوتی و تصویری بین والدین و مسئولین مدرسه ارسال گردد و این موضوع سبب کم شدن رفت و آمد والدین به مدرسه می شود و در وقت صرفه جویی می گردد. در این بخش مدیر و مسئولین می توانند پیام گروهی برای کل آموزشگاه یا یک پایه و کلاس ارسال کنند و یا پیام تکی برای دانش آموزان بفرستند.

پیام ها در سامانه مدیار

  • آزمون های آنلاین

انجام آزمون آنلاین سبب بالا رفتن میزان علم و یادگیری دانش آموزان می گردد. به کمک قسمت آزمون آنلاین در سامانه مدیار می توانید در هر زمان، آزمون برگزار نمایید و دانش آموزان را مورد سنجش قرار دهید. لازم به ذکر است انجام آزمون آنلاین سبب می شود تا در هزینه و مصرف کاغذ صرفه جویی گردد. آزمون آنلاین در سامانه مدیار به سه صورت تستی ، تشریحی و ترکیبی برگزار می گردد. 

پس از برگزاری آزمون و اتمام آن رتبه هر دانش آموز در آزمون و نمره آزمون محاسبه می گردد. همچنین می توان تصویر پاسخنامه را قرار داد و پس از پایان آزمون می توانند آن را مشاهده کنند.

آزمون آنلاین در سامانه مدیار

  • بانک سوالات

این بخش یکی از قسمت های مهم در سامانه مدیار می باشد. در این بخش بیش از 20 هزار سوال برای پایه های گوناگون و دروس مختلف قرار دارد. همچنین این بخش به قسمت آزمون آنلاین متصل است و معلمین به منظور برگزاری آزمون آنلاین می توانند از این قسمت و از بین هزاران سوال ، سوالات مورد نظر خود را انتخاب نمایند و آزمون خود را برگزار نمایند. این امر موجب می گردد در زمان صرفه جویی شود و معلم به دنبال سوال نگردد . همچنین در مصرف کاغذ نیز صرفه جویی می شود و می توانند آزمون ها را به صورت آنلاین برگزار نمایند.

لازم به ذکر است می توان سوالات آزمون را چاپ کرد و به صورت حضوری آزمون را برگزار نمود.

بانک سوالات مدیار

  • نمرات 

در این بخش ، معلمین و مسئولین می توانند نمرات خود را به صورت ماهانه ، هفتگی ، کلاسی ، میان ترم و ترم وارد نمایند. همچنین نمرات را می توان به صورت تکی و یا گروهی از طریق فایل اکسل وارد نمود. پس از وارد کردن نمرات برای اولیا و دانش آموزان ، نوتیفیکیشن ارسال می شود و اولیا می توانند از وضعیت تحصیلی دانش آموزان مطلع شوند. از این نمرات می توان به منظور ایجاد و صدور کارنامه استفاده نمود. همچنین نمرات وارد شده می تواند به صورت توصیفی و یا عددی باشد. در زمان ثبت نمرات ، می توان افرادی که در امتحان شرکت نکرده اند را برایشان غیبت موجه و یا غیر موجه ثبت کرد. غیبت موجه در زمان ساخت کارنامه در معدل تاثیری ندارد ولی غیبت غیر موجه در کارنامه به منزله صفر است و در معدل تاثیر می گذارد.

همچنین امکان ارسال پیامک برای اولیا وجود دارد.

ثبت نمرات

  • صدور کارنامه

شما به وسیله نرم افزار هوشمند مدارس مدیار می توانید تمامی کارنامه های هفتگی، ماهانه، ترمی و ... خود را ایجاد و برای دانش آموزان ارسال نمایید. در کارنامه شما می توانید نمرات را به شکل دستی و یا با استفاده از نمرات وارد شده در سامانه ثبت کنید. لازم به ذکر است رتبه دانش آموزان در پایه و کلاس ، میانگین نمره کلاسی و پایه توسط سیستم تعیین و مشخص می شود و کارنامه بعد از صادر شدن به والدین نمایش داده می شود. همچنین با این روش احتیاجی به چاپ کارنامه نیست و همین مورد سبب کاهش مصرف کاغذ و صرفه جویی در هزینه می شود. لازم به ذکر است در انتهای کارنامه نمودار پیشرفت دروس موجود می باشد که به منظور گزارش گیری بسیار کارآمد است.

کارنامه آنلاین موجب می گردد نیازی به حضور اولیا در مدرسه به منظور دریافت کارنامه نباشد و اولیا در هر زمان و مکان بتوانند آن را مشاهده کنند و از وضعیتتحصیل دانش آموز خود مطلع شوند.

همچنین از کارنامه صادر شده می توان pdf دریافت نمود و آن را چاپ کرد و به اولیا به صورت کاغذی تحویل داد.

کارنامه در سامانه هوشمند مدیار

  • بخش مالی

در این قسمت شما می توانید تمامی پیش فاکتورهای خود را اعم از هزینه شهریه مدرسه، هزینه ایاب و ذهاب، خرید جزوات و ... را به همراه تاریخ سررسید و مبلغ وارد نمایید و از این طریق برای والدین ارسال شده و می توانند قسط ها و موارد مالی را ملاحظه کنند و به صورت آنلاین یا کارت به کارت پرداخت کنند. لازم به ذکر است چند روز مانده به موعد سررسید ، برای اولیا نوتیفیکیشن جهت یادآوری پرداخت قسط ارسال می گردد.

بخش مالی در سامانه مدیار

  • موارد انضباطی

در این بخش مسئولین و معلمین می توانند موارد تنبیهی و تشویقی دانش آموزان را وارد نمایند و اولیا بلافاصله آن را در اپلیکیشن ملاحظه کنند و از وضعیت انضباطی دانش آموز مطلع گردند. در بخش موارد انضباطی ، نام فرد ثبت کننده، تاریخ ، زنگ درس و نمره ای که به انضباط کم یا اضافه می شود برای دانش آموز و والدین قابل مشاهده می باشد.

همچنین امکان دریافت گزارشات انضباطی از بخش موارد انضباطی نیز وجود دارد. یعنی شما می توانید برای هر دانش آموز کارنامه انضباطی صادر کنید و برای اولیا ارسال نمایید.

موارد انضباطی در سامانه مدیار

  • تکالیف و تقویم

در این بخش معلمین می توانند تکالیف خود را برای هر روز و هر درس به صورت جداگانه و برای هر کلاس ارسال نمایند. همچنین با قرار دادن تکالیف برای دانش آموزان نوتیفیکیشن ارسال می شود و می توانند از آن مطلع شوند. لازم به ذکر است برای هر یک از تکالیف می توان مهلت ارسال تعیین نمود و دانش آموزان تا همان ساعت مشخص می توانند تکالیف را برای معلم ارسال نمایند.

همچنین معلم می تواند پس از مشاهده تکالیف ، به دانش آموزان امتیاز دهد و نظر خود را به صورت تشریحی برای آنها ارسال نماید.

بخش تکالیف سامانه مدیار

در بخش گزارش تکالیف ، می توان از تکالیف ارسال شده دانش آموزان گزارش تهیه کرد. در این قسمت می توان تکالیف ارسالی دانش آموزان را بر اساس تاریخ ، پایه ؛ کلاس ، درس و نام دانش آموزان سرچ کرد و از آن گزارش تهیه نمود.

گزارش گیری تکالیف

  • محتوای آموزشی 

در این بخش معلم می تواند فایل و ویدئو و عکس های آموزشی را قرار دهد تا به عنوان مکمل آموزشی، دانش آموزان آن را مشاهده کرده و روند تحصیلی را ارتقا دهد. همچنین این محتواها تا انتهای سال حذف نمی شود و دانش آموزان در هر زمان می تواند به آنها دسترسی داشته باشد و چندین بار آنها را مشاهده کند.

لازم به ذکر است پس از مشاهده محتوای آموزشی ، دانش آموزان می توانند نظرات و سوالات خود را همانجا مطرح کنند و معلم به آنها پاسخ دهد. در صورت تایید نظر دانش آموز توسط معلم ، سایر دانش آموزان می توانند پیام و نظر را مشاهده نمایند.

به منظور مشاهده کلیه امکانات برنامه و تست رایگان آن در سایت مدیار ثبت نام نمایید

تست رایگان مدیار


مقالات مشابه

با تجهیزات هوشمندسازی مدارس آشنا شوید ویژگی های مدرسه هوشمند مزایای مدرسه هوشمند چیست مدرسه هوشمند چیست؟ مزایای مدرسه هوشمند کاربرد نرم افزار های هوشمند در مدارس چرا هوشمندسازی مدارس لازم است؟ نرم افزار تولید و صدور کارنامه مدارس هوشمند نرم افزار ارتباط والدین و اولیاء با مدرسه راه کار مناسب مدارس برای مصرف کمتر کاغذ در مدرسه با سامانه هوشمند مدارس تاثیر هوشمند سازی کلاس درس در یادگیری دانش آموزان بهترین نرم افزار آزمون ساز مدارس کدام است بهترین اپلیکیشن اندروید و ios برای مدارس کدامند؟ تعریف مدرسه هوشمند مقایسه مدارس هوشمند و عادی معرفی پورتال مدرسه مدیار (نرم افزار مدیریت مدارس) لینک دانلود و ورود برنامه شاد اپلیکیشن و نرم افزار ارسال و بررسی تکالیف دانش آموزان مدرسه نرم افزار تکلیف ساز معرفی نرم افزاری رایگان برای دانش آموزان برنامه آزمون ساز آنلاین مدیار برای اندروید و ios نرم افزار آزمون آنلاین رایگان نرم افزار کارنامه ساز رایگان نرم افزار تکالیف درسی + تست رایگان نرم افزار حضور و غیاب با تست رایگان - اپلیکیشن ثبت تردد آنلاین مدارس از چه نرم افزاری استفاده می کنند نرم افزار مدارس غیرانتفاعی نرم افزار رایگان تدریس آنلاین تفاوت گوشی سامسونگ سری ‏M‏ و ‏A نکاتی که باید بدانیم معرفی 9 تا از بهترین نرم افزار های اتوماسیون اداری در ایران و جهان اتوماسیون اداری چیست بهترین نرم ‌افزار های بایگانی اسناد انواع روش های بایگانی سند در ادارات
لیست مقالات