اپلیکیشن آموزشی
سامانه مدیریت یادگیری
اپلیکیشن مدرسه
نرم افزار و سامانه آموزشی

معرفی نرم افزاری رایگان برای دانش آموزان

 

هوشمندسازی مدارس

  • چرا هوشمند کردن مدارس حائز اهمیت می باشد؟
  • چگونه می توان اقدام به هوشمندسازی مدارس نمود؟
  • نرم افزار مناسب به منظور هوشمندسازی مدرسه کدام است؟
  • هوشمندکردن مدارس چه مزایایی دارد؟
  • نرم افزاری رایگان برای دانش آموزان به منظور ارتباط با معلمان کدام است؟

در تمامی کشورها، هوشمند کردن مدارس به صورت وسیعی صورت گرفته است و در حال حاضر کیفیت آن برای مدیران و والدین حائز اهمیت می باشد. همچنین در کلیه نقاط دنیا ، آموزش فقط با استفاده از ابزارهای فیزیکی منسوخ گشته و مدارس به منظور افزایش کارایی اساتید و کادر آموزشی از نرم افزارهای هوشمندسازی مدارس مانند نرم افزار رایگان مدیار به منظور یادگیری عمیق تر و سریعتر استفاده می نمایند. کارآمدی نرم افزار و بکارگیری صحیح کلیه کارکنان و مسئولین مدرسه، والدین و دانش آموزان از نرم افزار هوشمند مدارس از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. 

مدیار یک ساختار آموزشی جدید برای مدارس است و یک نرم افزار رایگان برای دانش آموزان می باشد که از طریق آن دانش آموزان و اولیا می توانند در بستر اینترنت و بدون داشتن محدودیت زمانی و مکانی با معلمین و مدرسه در ارتباط باشند. سامانه هوشمند مدارس مدیار یک سامانه در قالب اپلیکیشن می باشد. همچنین دارای نسخه تحت وب نیز است و مسئولین و اولیا می توانند از طریق کامپوتر یا لپ تاپ وارد سامانه شوند.

نرم افزار مدیریت مدرسه هوشمند مدیار یک سامانه رایگان برای دانش آموزان می باشد که مدارس می توانند از آن به مدت یک ماه به صورت آزمایشی استفاده نمایند. این سامانه موجب می گردد کلیه کارهای مدرسه به شکل آسان، سریع و دقیق انجام گردد.

سامانه مدارس مدیار - مدرسه هوشمند - اپلیکیشن هوشمندسازی مدارس - اپلیکیشن  مدرسه

مزایای بکارگیری از نرم افزار رایگان مدیار

  • استفاده از نرم افزار رایگان مدیار برای مدرسه چه فوایدی دارد؟
  • فواید استفاده از نرم افزار هوشمند مدارس مدیار برای دانش آموزان چیست؟

دسترسی آسان به کلیه اطلاعات

مسئولین و معلمین می توانند به راحتی به کلیه اطلاعات دانش آموزان از جمله نمرات، حضور و غیاب، تکالیف، انضباط ، آزمون ها و ... دسترسی داشته باشند و روند پیشرفت یا پسرفت دانش آموزان را ارزیابی نمایند.

اطلاع والدین از وضعیت تحصیلی دانش آموزان

همیشه اولیا نگران وضعیت تحصیلی دانش آموزان خود می باشند. استفاده از سامانه هوشمند مدارس مدیار موجب می گردد تا والدین در مباحث آموزشی با دانش آموزان همکاری کرده و از روند تحصیلی دانش آموزان خود اطلاع یابند. لازم به ذکر است اولیا می توانند به آسانی با مدیریت، مسئولین و معلمین ارتباط برقرار نمایند.

پرداخت هزینه ها بصورت آنلاین

با استفاده از برنامه هوشمند مدارس ، اولیا می توانند شهریه و سایر هزینه های مدرسه را به صورت آنلاین پرداخت نمایند. این کار موجب می گردد در زمان صرفه جویی شود و روند پرداخت ها به آسانی و بدون به وجود آمدن مشکل اتفاق بیفتد.

کم شدن هزینه ارتباطات

نرم افزار رایگان مدیار موجب می گردد مدارس و اولیا به منظور برقراری ارتباط و برگزاری جلسات ، اطلاع رسانی ها و فراخوان ها از پیامک که هزینه دارد استفاده نکنند و تمامی ارتباطات داخل نرم افزار مدیار و بدون پرداخت هزینه صورت بگیرد.

محافظت از منابع طبیعی

با استفاده از برنامه هوشمند مدارس مدیار ، کلیه اطلاعات به جای کاغذ بر روی نرم افزار هوشمند مدرسه ذخیره می گردد و همین موضوع موجب می گردد تا استفاده از کاغذ کاهش یابد و منابع طبیعی حفظ گردند . 

امکانات سامانه هوشمند مدارس مدیار

استفاده از نرم افزار هوشمند رایگان مدیار، چه امکاناتی را در اختیار مدارس قرار می دهد؟

در صورت تمایل ، مدارس می توانند از نرم افزار مدیار که برای دانش آموزان و مسئولین به مدت یکماه به صورت آزمایشی فعال می گردد استفاده نمایند و موجب ارتقای سطح آموزشی و کیفی مدرسه گردند . امکانات سامانه مدیار عبارت است از:

بخش پیام رسان و سامانه پیامکی برنامه مدیار

 بخش پیام رسان برنامه مدیار به دو بخش ارسال پیام داخل نرم افزار و پیامک تقسیم می گردد. بخش ارسال پیام از طریق برنامه مدیار رایگان می باشد و برای مدرسه و اولیا هزینه ای ندارد و پیام ها در بستر اینترنت ارسال و دریافت می شوند. بخش پیامکی برنامه شامل هزینه می باشد و مدارس از آن بخش هم می توانند برای ارسال پیام های ضروری استفاده نمایند.

اپلیکیشن پیام رسان مدیار

بخش حضور و غیاب

حضور و غیاب در سامانه مدیار به چه صورت انجام می شود؟

قسمت حضور و غیاب در سامانه مدیار به دو بخش حضور و غیاب آموزشگاه و حضور و غیاب کلاسی تقسیم می شود.

در قسمت حضور و غیاب آموزشگاه، مسئولین و معاونین مدرسه می توانند اسامی دانش آموزانی را که وارد آموزشگاه نشده اند و یا با تاخیر وارد شده اند، ثبت نمایند و سپس برای اولیا در همان لحظه نوتیفیکیشن ارسال می شود و والدین می توانند از وضعیت حضور و غیاب دانش آموزان خود مطلع شوند. 

همچنین در قسمت حضور و غیاب کلاسی، هر یک از معلمین در کلاس می توانند حضور و غیاب انجام دهند و اسامی دانش آموزانی که با تاخیر وارد شده اند را به همراه مدت زمان تاخیر و غایبین را وارد نمایند تا برای اولیا نوتیفیکیشن ارسال شود و والدین از آن مطلع گردند. 

لازم به ذکر است کلیه حضور و غیاب ها در حافظه سیستم باقی می ماند و مدیریت، مسئولین و معلمین در هر زمان می توانند از آن گزارش تهیه نمایند و از وضعیت حضور دانش آموزان در مدرسه در طول سال تحصیلی اطلاع یابند.

نرم افزار حضور غیاب مدارس مدیار

بخش نمرات و کارنامه

بخش نمرات یکی از قسمت های حائز اهمیت در سامانه مدیار و برای مدارس می باشد. در این بخش معلمین با وارد کردن نمرات دانش آموزان و گزارش گیری از آن می توانند از وضعیت تحصیلی آنها و روند پیشرفت و یا پسرفت تحصیلی دانش آموزان و همچنین مقایسه کلاس ها استفاده نمایند. نمرات وارد شده می تواند به صورت توصیفی و عددی وارد گردند. همچنین پس از ورود نمرات برای اولیا نوتیفیکیشن ارسال می گردد و والدین می توانند از وضعیت تحصیلی فرزندان خود مطلع گردند. ورود نمرات می تواند به صورت دستی صورت گیرد. همچنین در صورتی که معلم در سامانه مدیار آزمون آنلاین برگزار کرده باشد و بخواهد نمرات آزمون را در بخش نمرات وارد نماید کافی است گزینه "انتقال نمرات آزمون به بخش نمرات" را کلیک نماید تا نمرات به صورت اتوماتیک وارد بخش نمرات گردند.

از بخش کارنامه به منظور ارزیابی تحصیلی دانش آموزان بکار برده می شود. کارنامه می تواند به صورت هفتگی، ماهانه و ترمی ایجاد و صادر گردد. در کارنامه رتبه در کلاس، رتبه در پایه و میانگین نمره هر درس در کلاس مشخص می گردد.

کارنامه در سامانه مدیار

آزمون آنلاین

آزمون آنلاین در سامانه مدیار به چند روش صورت می گیرد؟

بخش آزمون آنلاین مدیار سامانه مدیار یکی از بخش های کاربردی و مهم می باشد. سنجش دانش آموزان و تخمین وضعیت تحصیلی آنها یکی از مراحل آموزش و یادگیری می باشد و معلمین با برگزاری آزمون می توانند متوجه شوند که آیا دانش آموزان مطالب تدریس شده را یادگرفته اند و در ذهنشان به خوبی تثبیت شده است یا خیر. همچنین معلم می تواند متوجه نقاط ضعف و قوت دانش آموزان گردد و نقاط ضعف آنها را با تکرار و تمرین برطرف نماید. آزمون ها به سه صورت آزمون تستی متنی، آزمون تستی تصویری و آزمون تشریحی قابل برگزاری می باشد. آزمون های تستی توسط نرم افزار مدیار و به صورت اتوماتیک تصحیح می گردد و بر اساس بارم وارد شده توسط معلم، نمره دهی صورت می گیرد. آزمون های تشریحی توسط معلم باید تصحیح گردد. لازم به ذکر است در زمان برگزاری آزمون، مدیریت و معلمبن می توانند به صورت لحظه ای دانش آموزانی که وارد سیستم شده اند و در حال دادن امتحان هستند را ملاحظه کنند. همچنین دانش آموزانی که وارد سیستم و بخش امتحانات نشده اند به عنوان غایب قرار دارند و معلمین می توانند به صورت آنلاین ملاحظه نمایند.

آزمون آنلاین در اپلیکیشن هوشمند مدیار

بانک سوالات

یکی از ارکان اساسی به منظور برگزاری آزمون آنلاین، بانک سوالات می باشد. بانک سوالات مدیار یکی از جامع ترین و کامل ترین بانک های سوال می باشد که مدارس به منظور برگزاری و انجام آزمون آنلاین می توانند از آن استفاده نمایند. در بخش بانک سوالات مدیار کلیه سوالات بر اساس پایه، دروس، فصل،میزان سختی طبقه بندی گردیده است. معلمین می توانند از بین سوالات متعدد، سوالات مورد نیاز خود را انتخاب نمایند و در آزمون قرار دهند.

بانک سوالات در برنامه مدیار

موارد انضباطی

در این قسمت مدیریت، معلمین و مسئولین می توانند موارد تشویقی و تنبیهی دانش آموزان را ثبت نمایند و از آن گزارش انضباطی تهیه نمایند و به اولیا تحویل دهند. همچنین در زمان ورود موارد انضباطی برای اولیا نوتیفیکیشن فرستاده می شود و والدین می توانند از وضعیت انضباطی دانش آموزان خود مطلع گردند.

محتوای آموزشی

در بخش محتوای آموزشی مدیار ، معلمین می توانند تمامی موارد آموزشی از جمله فایل آموزشی، پی دی اف، عکس، فایل صوتی و ... برای دانش آموزان ارسال نمایند. همچنین دانش آموزان پس از مشاهده موارد آموزشی می توانند نظرات یا سوالات خود را در بخش محتوای آموزشی عنوان نمایند و معلم آنها را مشاهده و به آنها پاسخ دهد.

محتوای آموزشی در سامانه مدیار

تکالیف و تقویم

بخش تکالیف یکی از مراحل بااهمیت در یادگیری و تثبیت مطالب درسی برای دانش آموزان می باشد. از مزایای تکلیف آنلاین امکان دریافت و ارسال تکالیف بدون محدودیت زمانی و مکانی برای دانش آموزان می باشد. همچنین اولیا می توانند تکالیف را به صورت آنلاین ملاحظه کرده و در حل آن با دانش آموزان خود مشارکت نمایند. لازم به ذکر است با استفاده از تکالیف آنلاین اولیا می توانند روند تحصیلی دانش آموزان را ملاحظه نمایند و از آن باخبر باشند. در قسمت تکالیف مدیار، معلمین و مسئولین می توانند تکالیف درسی هر کلاس را در روز مربوطه وارد نمایند و برای دانش آموزان ارسال کنند. همچنین دانش آموزان با مشاهده تکالیف می توانند آن را انجام دهند و در همان قسمت برای معلم بفرستند. سپس معلم با مشاهده پاسخ تکالیف می تواند به آن امتیاز دهد و برای دانش آموز متن ارسال کند.

 

برنامه مطالعه

 در این بخش معلم می تواند برای کل کلاس یا هریک از دانش آموزان به صورت مجزا برنامه و الگو مطالعاتی ارسال نماید. در این برنامه، معلم مشخص می نماید که هر یک از کلاس ها یا هر یک از دانش آموزان روزی چند ساعت از هر درس را باید مطالعه نماید. همچنین معلم بر اساس نقاط ضعف و قوت هر یک از دانش آموزان یا کلاس می تواند این ساعات را تعیین نماید. سپس دانش آموزان می توانند ساعات مطالعه روزانه خود را در این بخش وارد نمایند و تعیین کنند در هر روز از هر یک از دروس، چند ساعت مطالعه کرده اند. همچنین معلم می تواند در بازه زمانی دلخواه می تواند از ساعات مطالعه دانش آموزان گزارش گیری نماید و وضعیت تحصیلی آنها را بررسی نماید.

برنامه مزالعه در سامانه مدیار

کلاس آنلاین

به دلیل وجود کرونا و به تبع آن غیرحضوری شدن کلاس های مدرسه، بخش کلاس آنلاین سامانه مدیار از قسمت های کاربردی و حائز اهمیت برنامه می باشد. کلاس های آنلاین در برنامه مدیار در چهار پلتفرم اسکای روم، بیگ بلو باتن، ادوبی کانکت و جی سی برگزار می گردد. هر یک از آموزشگاه ها با توجه به شرایط کلاس و امکانات موردنظر خود می توانند یکی از این پلتفرم ها را انتخاب کرده و کلاس های خود را برگزار نمایند.

با توجه به مزایای مدارس هوشمند و امکانات نرم افزارهای هوشمندسازی مدارس، می توان گفت به منظور بهبود سطح آموزشی مدرسه، ارتباط بیشتر و مطلوب تر با اولیا می توان از سامانه رایگان مدارس مدیار که دارای قابلیت های و بخش های گوناگون می باشد استفاده نمایید. از نرم افزار مدارس مدیار  به مدت یک ماه به صورت آزمایشی و بدون پرداخت هزینه می توانید استفاده نمایید. برای ثبت نام در سامانه مدیار و ثبت اطلاعات مدرسه و استفاده از آن بر روی گزینه "ثبت نام" کلیک نمایید.

ثبت نام در برنامه هوشمند مدیار


مقالات مشابه

کاربرد نرم افزار های هوشمند در مدارس نرم افزار تولید و صدور کارنامه مدارس هوشمند نرم افزار ارتباط والدین و اولیاء با مدرسه بهترین نرم افزار هوشمند مدارس کدام است؟ تاثیر هوشمند سازی کلاس درس در یادگیری دانش آموزان بهترین نرم افزار آزمون ساز مدارس کدام است بهترین اپلیکیشن اندروید و ios برای مدارس کدامند؟ معرفی پورتال مدرسه مدیار (نرم افزار مدیریت مدارس) تخفیف 20 درصدی تعرفه اسکای روم با خرید از مدیار لینک دانلود و ورود برنامه شاد خرید سرور نرم افزار بیگ بلو باتن با 20% تخفیف اپلیکیشن و نرم افزار ارسال و بررسی تکالیف دانش آموزان مدرسه خرید و تمدید ادوبی کانکت با تخفیف در مدیار نرم افزار تکلیف ساز برنامه آزمون ساز آنلاین مدیار برای اندروید و ios تعرفه بیگ بلو باتن big blue button بیگ بلو باتن رایگان در سرور های مدیار دمو بیگ بلو باتن ادوب کانکت رایگان در سرور های مدیار دمو ادوبی کانکت نرم افزار آزمون آنلاین رایگان اسکای روم رایگان در سرور های مدیار نرم افزار کارنامه ساز رایگان نرم افزار تکالیف درسی + تست رایگان سامانه مدیریت یادگیری یا LMS رایگان نرم افزار حضور و غیاب با تست رایگان - اپلیکیشن ثبت تردد آنلاین مدارس از چه نرم افزاری استفاده می کنند نرم افزار مدارس غیرانتفاعی بیگ بلو باتن ارزان ادوبی کانکت ارزان نرم افزار رایگان تدریس آنلاین نصب برنامه بیگ بلو باتن - دمو رایگان هزینه اسکای روم چقدر است - کد تخفیف 20% skyroom - تعرفه تفاوت گوشی سامسونگ سری ‏M‏ و ‏A نکاتی که باید بدانیم تخفیف های سامانه مدیار نرم افزار تدریس خصوصی آنلاین رایگان - اپلیکیشن اندروید و آیفون معرفی 9 تا از بهترین نرم افزار های اتوماسیون اداری در ایران و جهان اتوماسیون اداری چیست بهترین نرم ‌افزار های بایگانی اسناد انواع روش های بایگانی سند در ادارات
لیست مقالات