اپلیکیشن آموزشی
سامانه مدیریت یادگیری
اپلیکیشن مدرسه
نرم افزار و سامانه آموزشی

کاربرد نرم افزار های هوشمند در مدارس

 

تغییرات ایجاد شده در مدارس توسط نرم افزارهای هوشمندسازی مدارس شامل چه مواردی می شود؟

در هر صورت نرم افزارهای نوین مدارس یک نقطه عطف در هوشمندسازی مدارس می باشند. تکنولوژی موجب گردیده تا مدارس نسبت به قبل، هوشمندتر شوند زیرا به دانش آموزان این اجازه را می دهد تا از افکار خلاقانه مانند کلاس های لغزان (کلاس هایی هستند که در آن دانش آموزان کارهای عملی انجام می دهند و یا کنفرانس برگزار می کنند و کلیه این فعالیت ها توسط تکنولوژی و نظارت آن صورت می گیرد) و تعلیم تلفیقی (آموزش توسط تکنولوژی) برخوردار شوند.

نرم افزار هوشمندسازی مدارس مدیار

به وجود آمدن نرم افزارهای هوشمند سبب شده تا تغییرات بسیاری در ساختار آموزشی مدارس به وجود آید. از این نرم افزارها در موارد گوناگون استفاده می شود که شامل موارد زیر می گردد:

۱- تعلیم توسط موبایل/تبلت

اغلب در کلاس های هوشمند برای آموزش از موبایل یا تبلت استفاده می گردد و زمان کمتری را صرف آموزش از روی کتاب می کنند. در حال حاضر این تجهیزات زیادی جانشین وسایلی مانند خودکار و کتاب می شوند. در واقع به دست آوردن اطلاعات از طریق نوک انگشتان سبب راحت تر و آسان تر شدن آموزش می گردد.

نرم افزار هوشمند مدارس مدیار

۲- تغییر کردن نقش معلم ها

در گذشته دبیران منبع اصلی اطلاعات بودند اما اکنون این موضوع تغییر کرده است. اکنون در بیشتر مواقع معلمان در زمان دستیابی دانش آموزان به اطلاعات جدید به عنوان یک راهنما یا پشتیبان اضافه ایفای نقش می کنند.

3- افزایش ارتباط میان معلم و والدین

نرم افزارهای هوشمند نوین سبب شده تا ارتباط بین معلم و اولیا افزایش یابد. در این نرم افزارها اطلاعات و مواردی که در ارتباط با دانش آموز است به آسانی برای والدین ارسال می شود و اولیا در هر زمان و مکانی به آن دسترسی دارند. در حقیقت نرم افزارهای هوشمند مدارس به والدین کمک می نمایند تا از فعالیت های روزانه دانش آموز اطلاع یابند و از پیشرفت یا عدم پیشرفت او مطلع گردند.

4- ارائه منابع بیشتر برای آموزش

نرم افزارهای هوشمند سازی مدارس قسمتی به نام کتابخانه دارد که به دانش آموزان کمک می کند تا به آسانی و در زمان اندک به محتوایی که احتیاج دارند دست یابند. 

5- مدیریت مدرسه به شکل کارآمد

نرم افزار هوشمند سازی مدارس سبب می شود تا تمامی اسناد و مدارک مدرسه در آنجا ذخیره شود و در نتیجه دستیابی و مدیریت آن برای مدیر ، معلم و اولیا راحت و ساده می گردد.

6- کلیه امکانات در یک نرم افزار 

نرم افزارهای مدارس هوشمند در واقع یک برنامه چندکاره می باشن و در موارد بسیاری کارائی دارند. این موارد عبارتند از واریز شهریه، انجام آزمون، اعلام نتایج و صدور کارنامه، ثبت موارد انضباطی و موارد دیگر

هوشمندسازی مدارس با مدیار

7- سنجش کارآمد

برعکس روش های گذشته که برای سنجش دانش آموزان استفاده می گردید اما در حال حاضر می توان دانش آموزان را توسط آزمون های آنلاین ارزیابی کرد. لازم به ذکر است امکان مقایسه دانش آموزان باهم یا کلاس ها با یکدیگر وجود دارد و در نتیجه می توان وضعیت پیشرفت یا پسرفت آنها را بررسی نمود.

کاربرد نرم افزار هوشمند مدارس


مقالات مشابه

با تجهیزات هوشمندسازی مدارس آشنا شوید ویژگی های مدرسه هوشمند مزایای مدرسه هوشمند چیست خصوصیات مدارس هوشمند مدرسه هوشمند چیست؟ هوشمندسازی مدارس در ایران چرا هوشمندسازی مدارس لازم است؟ نرم افزار تولید و صدور کارنامه مدارس هوشمند نرم افزار ارتباط والدین و اولیاء با مدرسه راه کار مناسب مدارس برای مصرف کمتر کاغذ در مدرسه با سامانه هوشمند مدارس بهترین نرم افزار هوشمند مدارس کدام است؟ نقش آموزش مجازی و کلاس آنلاین مدارس در یادگیری بهترین نرم افزار آزمون ساز مدارس کدام است بهترین اپلیکیشن اندروید و ios برای مدارس کدامند؟ اپلیکیشن هوشمند سازی مدارس مدیار مقایسه مدارس هوشمند و عادی معرفی پورتال مدرسه مدیار (نرم افزار مدیریت مدارس) لینک دانلود و ورود برنامه شاد اپلیکیشن و نرم افزار ارسال و بررسی تکالیف دانش آموزان مدرسه نرم افزار تکلیف ساز معرفی نرم افزاری رایگان برای دانش آموزان برنامه آزمون ساز آنلاین مدیار برای اندروید و ios نرم افزار آزمون آنلاین رایگان نرم افزار کارنامه ساز رایگان نرم افزار تکالیف درسی + تست رایگان نرم افزار حضور و غیاب با تست رایگان - اپلیکیشن ثبت تردد آنلاین مدارس از چه نرم افزاری استفاده می کنند نرم افزار مدارس غیرانتفاعی نرم افزار رایگان تدریس آنلاین تفاوت گوشی سامسونگ سری ‏M‏ و ‏A نکاتی که باید بدانیم بهترین جا برای تبلیغات مدارس و آموزشگاه های کنکور و زبان معرفی 9 تا از بهترین نرم افزار های اتوماسیون اداری در ایران و جهان اتوماسیون اداری چیست بهترین نرم ‌افزار های بایگانی اسناد انواع روش های بایگانی سند در ادارات
لیست مقالات