اپلیکیشن آموزشی
سامانه مدیریت یادگیری
اپلیکیشن مدرسه
نرم افزار و سامانه آموزشی

برنامه آزمون ساز آنلاین مدیار برای اندروید و ios

 آزمون آنلاین

در این مقاله سعی کرده ایم به سوالات زیر پاسخ دهیم :

  • در زمان شیوع ویروس کرونا و غیرحضوری شدن مدارس، سنجش دانش آموزان به چه صورت انجام می شود؟
  • انجام آزمون آنلاین به منظور سنجش میزان یادگیری دانش آموزان چه مزایایی دارد؟
  • خصوصیت آزمون های آنلاین برگزار شده در سامانه مدیار چیست؟
  • نحوه ایجاد آزمون آنلاین در برنامه آزمون ساز مدیار برای اندروید و ios به چه صورت می باشد؟

انجام آزمون به شکل آنلاین، شیوه نوینی به منظور سنجش دانش آموزان یا برای آمادگی به منظور شرکت در آزمون‌های واقعی محسوب می شود که هزینه‌های آن نسبت به برگزاری آزمون به شکل حضوری و کاغذی بسیار کمتر و راحت تر می باشد. در حال حاضر، آموزش آنلاین به میزان زیادی گسترش یافته و اکثر آموزشگاه ها و مدارس از آن به منظور سنجش دانش آموزان استفاده می نمایند. آزمون هم جز مهمی از مراحل آموزش و یادگیری می باشد و شامل این موضوع می شود. زمانی که به علل گوناگون، انجام آزمون به صورت حضوری میسر نمی باشد، آزمون‌های آنلاین معتبر، جایگزین مطلوبی هستند. نرم افزار آزمون آنلاین این هدف را دارد که به صورت موثر و کارامد به کمک یک سیستم اتوماتیک ، میزان یادگیری دانش آموزان را بسنجد تا با این روش هم در زمان ارزیابی صرفه جویی گردد و هم بتوانیم به نتایج دقیق تری دست یابیم. با کمک نرم افزار آزمون ساز مدیار، شما می توانید در زمان اندک و با هزینه کم آزمون های آنلاین ایجاد نمایید و سطح علمی دانش آموزان را بسنجید.

همیشه برگزاری امتحان از دغدغه های بااهمیت کادر آموزش و معلمین می باشد. معلم و دانش‌آموزان با استفاده از آزمون‌های آنلاین می‌توانند نتیجه آموزش و یادگیری خود را با استفاده از آزمون و در قالب نمرات کسب شده دریابند. اما اگر بخواهیم فرایند برگزاری آزمون را به شکل آنلاین انجام دهیم، نکات قابل توجهی در این بین وجود خواهد داشت، مثلا رابط کاربری ساده، سیستم جلوگیری از تقلب، قابلیت درج انواع سوالات تستی، تشریحی و... که می‌تواند وجه تمایز یک سیستم آزمون آنلاین حرفه‌ای باشد.‍

با استفاده از نرم افزار هوشمند مدیار، مدارس می توانند به منظور ارزیابی دانش آموزان از قسمت آزمون آنلاین سامانه استفاده نمایند و آزمون های آنلاین برگزار نمایند.

ویژگی های برگزاری آزمون آنلاین در سامانه مدیار 

حال ممکن است برای شما این سوال به وجود بیاید که ساخت آزمون آنلاین در سامانه مدارس مدیار دارای چه خصوصیاتی است؟

با استفاده از برنامه آزمون ساز آنلاین مدیار برای اندروید و ios شما می توانید امتحانات خود را برگزار نمایید و میزان یادگیری دانش آموزان را مورد سنجش قرار دهید. خصوصیات آزمون آنلاین در اپلیکیشن مدیار عبارت است از:

  • برگزاری آزمون به صورت تستی و تشریحی و یا ترکیبی
  • امکان درج نمره کل آزمون و بارم بندی سوالات 
  • امکان قرار دادن عکس و فایل صوتی در سوالات 
  • امکان فعال نمودن گزینه های "عدم بازگشت به سوال قبل" و "نمایش تصادفی سوالات" به منظور جلوگیری از تقلب دانش آموزان
  • مشخص نمودن تاریخ و زمان شروع و پایان آزمون و تعیین مدت زمان آزمون
  • توانایی فعال و غیرفعال نمودن آزمون در صورت نیاز
  • امکان نمایش آزمون برای معلم مربوطه و دانش آموزان همان کلاس
  • امکان فعال نمودن نتایج آزمون در هر زمان که مایل باشید(می تواند یک دقیقه پس از پایان امتحان باشد و یا چند روز بعد از انجام آزمون)
  • تصحیح آزمون های تستی توسط سیستم به صورت اتوماتیک و صدور نمره دانش آموز
  • امکان چاپ سوالات موجود در آزمون برای مدیریت و معلمین
  • توانایی استفاده از بانک سوالات برای قراردادن سوالات در آزمون 
  • امکان انتقال اتوماتیک نمرات آزمون از بخش آزمون ها به قسمت نمرات و استفاده از آنها در کارنامه
  • امکان مشاهده نتایج آزمون توسط مدیر و معلم در هنگام برگزاری آزمون
  • امکان چاپ نتایج آزمون و پرینت از آن
  • امکان گزارش گیری از نحوه پاسخ دهی به سوالات 
  • امکان قرار دادن فایل یا تصویر پاسخنامه و مشاهده آن توسط دانش آموزان بعد از فعال شدن نتایج آزمون
  • پس از انتشار نتایج، دانش آموز می تواند به صورت تشریحی، پاسخ صحیح سوالات را ملاحظه کند و توضیحات معلم را ببیند.
  • امکان ورود دانش آموزان به بخش آزمون آنلاین با اپلیکیشن گوشی اندروید و ios

آزمون آنلاین

مزایای استفاده از برنامه آزمون ساز آنلاین مدیار

 ایجاد آزمون در سامانه هوشمند مدارس مدیار دارای چه مزیت هایی می باشد؟

از جمله مزایای آزمون آنلاین در مقایسه با آزمون های کاغذی این است که معلم می تواند بدون محدودیت زمانی و مکانی و با استفاده از بانک سوالات مدیار ، آزمون آنلاین ایجاد نماید. بانک سوالات در سامانه آزمون ساز مدیار  بر اساس پایه طبقه بندی شده و دارای دروس مختلف می باشد که هر یک از دروس، فصل بندی شده و در هر یک از این فصل ها سوالات طبقه بندی گوناگون در سطوح مختلف آسان، متوسط، دشوار قرار گرفته است که معلم می تواند از میان آنها سوالات موردنظر خود را انتخاب کرده و در آزمون آنلاین قرار دهد.

بانک سوالات سامانه مدیار

همچنین دانش آموزان برای شرکت در آزمون آنلاین، تنها به اینترنت و گوشی هوشمند اندروید یا ios نیاز دارند و برای حضور در آن محدودیت زمانی و مکانی ندارند.

یکی دیگر از مزایای آزمون آنلاین، نشان دادن زمان باقیمانده آزمون می باشد. به این ترتیب دانش آموزان می توانند برای پاسخ دهی به سوالات برنامه ریزی نمایند و در هر لحظه، زمان باقیمانده تا پایان امتحان را ملاحظه کنند.

آزمون آنلاین سامانه مدیار

یکی دیگر از مزایای آزمون آنلاین در سامانه مدیار ، مشاهده رتبه دانش آموزان در آزمون و گزارش تفضیلی هر یک از آنها می باشد.

نحوه ایجاد آزمون آنلاین در برنامه هوشمند مدارس مدیار 

چگونه می توان در برنامه هوشمند مدارس مدیار، آزمون آنلاین ایجاد کرد؟

با استفاده از برنامه آزمون ساز آنلاین مدیار شما می توانید آزمون های مورد نظر خود را ساخته و دانش آموزان با استفاده از گوشی های اندروید، آیفون ، لپ تاپ و کامپیوتر وارد بخش آزمون آنلاین شوند و به سوالات پاسخ دهند و آنها را برای مدرسه ارسال نمایند. به منظور ساخت آزمون، معلم باید مراحل زیر را طی نماید:

  • وارد شدن به بخش آزمون آنلاین سامانه مدیار و کلیک کردن بر روی گزینه "افزودن"
  • کامل نمودن فیلدهای نام آزمون، تاریخ و ساعت شروع و پایان آزمون، مدت زمان آزمون، پایه، نام درس، نام مدرس ، فعال نمودن آزمون ، انتخاب نوع آزمون(تستی یا تشریحی یا ترکیبی) و مشخص کردن مخاطب آزمون و سپس کلیک کردن بر روی گزینه "ثبت"

ساخت آزمون آنلاین در اپلیکیشن مدیار

  • کلیک کردن بر روی گزینه عملیات و انتخاب گزینه سوالات و اضافه کردن سوالات آزمون. در بخش سوالات می توانید فایل صوتی ، تصویری ، سوالات متنی اضافه نمایید. همچنین به منظور صرفه جویی در وقت می توانید از قسمت بانک سوالات ، از میان تعداد زیادی از سوالات متنوع ، سوالات موردنظر را انتخاب کرده و در آزمون قرار دهید.
  • سپس باید نمره کل آزمون و بارم بندی سوالات را تعیین نمایید.

قراردادن سوالات در آزمون آنلاین مدیار

  • در این زمان آزمون ساخته شده و در صورت فعال بودن در صفحه دانش آموزان قرار می گیرد و می توانند آن را مشاهده کنند. لازم به ذکر است سوالات آزمون در زمان تعیین شده برای دانش آموزان قابل مشاهده می باشد. سپس با شروع زمان آزمون کلیه دانش آموزان با گوشی اندروید یا ios می توانند وارد شوند و جواب های خود را ارسال نمایند.
  • در زمان برگزاری آزمون و پس از اتمام مهلت آزمون ، مدیر یا معلم می تواند از بخش نتایج آزمون ، نحوه پاسخ دهی دانش آموزان به سوالات را مشاهده نمایند و دانش آموزانی که در آزمون شرکت نکرده باشند برایشان غیبت ثبت می شود.
  • پس از اتمام آزمون و فعال شدن نتایج ، دانش آموزان می توانند نمره خود را مشاهده کرده و پاسخ تشریحی سوالات را ببینند.

پاسخنامه آزمون آنلاین

استفاده از برنامه آزمون ساز آنلاین مدیار

به منظور استفاده از اپلیکیشن هوشمند مدارس مدیار و برگزاری آزمون آنلاین از طریق آن باید در سایت madyar.org ثبت نام نمایید و اطلاعات مدرسه خود را ثبت نمایید. سپس می توانید بخش آزمون آنلاین را خریداری کرده و از این قابلیت استفاده نمایید.

لازم به ذکر است شما می توانید وارد نسخه دمو در سامانه مدیار شوید و به مدت محدود از این قابلیت استفاده نمایید.

ثبت نام در سامانه مدیار

 


مقالات مشابه

با تجهیزات هوشمندسازی مدارس آشنا شوید کاربرد نرم افزار های هوشمند در مدارس نرم افزار تولید و صدور کارنامه مدارس هوشمند نرم افزار ارتباط والدین و اولیاء با مدرسه چگونه می توان از طریق اپلیکیشن آزمون آنلاین در مدرسه برگزار کرد؟ بهترین نرم افزار هوشمند مدارس کدام است؟ آموزش رفع ایراد مشکلات باز کردن فیلم و صدا در گوشی های اندروید بهترین نرم افزار آزمون ساز مدارس کدام است بهترین اپلیکیشن اندروید و ios برای مدارس کدامند؟ چطور دوربین جلوی گوشی موبایل را در اسکای روم روشن کنیم؟ نحوه تغییر دوربین گوشی موبایل در اسکای روم؟ لینک دانلود ادوبی کانکت برای اندروید،ویندوز،ios اپلیکیشن هوشمند سازی مدارس مدیار معرفی پورتال مدرسه مدیار (نرم افزار مدیریت مدارس) نحوه استفاده بانک سوالات مدارس در مدیار لینک دانلود و ورود برنامه شاد آموزش ساخت آزمون آنلاین در واتساپ زمان و تاریخ دقیق آزمون کنکور سراسری و آزاد اپلیکیشن و نرم افزار ارسال و بررسی تکالیف دانش آموزان مدرسه تاریخ و زمان آزمون آنلاین فنی حرفه ای نرم افزار تکلیف ساز تاریخ آزمون آنلاین سنجش معرفی نرم افزاری رایگان برای دانش آموزان ثبت نام، قوانین و ورود آزمون آنلاین کانون زبان ایران آموزش ساخت آزمون آنلاین در گوگل برترین مدارس شمال تهران از مدیار استفاده می کنند زمان و تاریخ آزمون آنلاین مبتکران بانک سوالات کنکور - رایگان نرم افزار آزمون آنلاین رایگان نرم افزار کارنامه ساز رایگان نرم افزار تکالیف درسی + تست رایگان نرم افزار حضور و غیاب با تست رایگان - اپلیکیشن ثبت تردد آنلاین مدارس از چه نرم افزاری استفاده می کنند رفع مشکل صدا در ادوبی کانکت اندروید نرم افزار مدارس غیرانتفاعی نرم افزار رایگان تدریس آنلاین دانلود رایگان نرم افزار صدور کارنامه ماهانه دانش آموزان بهترین کتاب های آزمون هوش ششم دانلود نرم افزار ثبت نمرات دانش آموزان تفاوت گوشی سامسونگ سری ‏M‏ و ‏A نکاتی که باید بدانیم آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال 1402 و 1401 5 قابلیت مهم که سامانه آزمون آنلاین باید داشته باشد شرایط شرکت در کنکور آزمایشی فواید آزمون های آزمایشی بهترین مراکز برگزاری آزمون آزمایشی کنکور طراحی و ساخت اپلیکیشن مدارس و آموزشگاه ها فرق آزمون آنلاین و آزمون آفلاین در مدیار چیست معرفی مدیار به عنوان سایت آزمون آنلاین بومی کشور مدیار بهترین آزمون ساز آنلاین رایگان حضور و غیاب آنلاین با اپلیکیشن موبایل و ویندوز مدیار آشنایی با نرم افزار lms فارسی مدیار ویژگی های نرم افزار آموزشی مدیار نمونه آزمون بیش فعالی کودکان بهترین آزمون های روانشناختی کودکان زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ دانلود سوالات آزمون تیزهوشان ششم 1402 - 1403 دانلود آزمون های سنجش 1402 تجربی، ریاضی، انسانی در بوفه مدرسه چه بفروشیم؟ ایده برای بوفه مدرسه درامد بوفه مدرسه مزایای آزمون آنلاین آزمون آنلاین و مزایای استفاده از آزمون آنلاین معرفی 9 تا از بهترین نرم افزار های اتوماسیون اداری در ایران و جهان اتوماسیون اداری چیست بهترین نرم ‌افزار های بایگانی اسناد انواع روش های بایگانی سند در ادارات
لیست مقالات