اپلیکیشن آموزشی
سامانه مدیریت یادگیری
اپلیکیشن مدرسه
نرم افزار و سامانه آموزشی

نحوه استفاده بانک سوالات مدارس در مدیار

آزمون ها در سامانه مدیار

  • چگونه می توان از بانک سوالات مدیار در آزمون آنلاین استفاده نمود؟
  • از بانک سوالات مدیار در کدام نوع از آزمون آنلاین در مدیار می توان استفاده نمود؟
  • مزایای استفاده از بانک سوالات مدیار در آزمون آنلاین چیست؟
  • بانک سوالات مدیار ، چند سوال دارد؟
  • ویژگی های بانک سوالات مدیار چیست؟

یکی از بخش های مهم و پرکاربرد در سامانه مدیار، قسمت آزمون آنلاین می باشد که معلمین می توانند آزمون های کلاسی، هفتگی، ماهیانه، میان ترم ، ترم و... را در هر زمانی در آن برگزار نمایند. آزمون های آنلاین در مدیار به 4 شکل آزمون های متنی تستی، آزمون های تصویری تستی ، آزمون های تشریحی و آزمون ترکیبی تقسیم می شود. از مزایای بخش آزمون آنلاین ، اتصال آن به قسمت بانک سوالات می باشد. در قسمت بانک سوالات سامانه مدیار برای هر پایه و درس به صورت مجزا ، هزاران سوال با درجه سختی مختلف قرار گرفته است که می توانید از آنها برای برگزاری آزمون آنلاین استفاده نمایید.

ازمون آنلاین مدیار

شما می توانید از بخش آزمون آنلاین به مدت محدود به صورت رایگان استفاده نمایید

به منظور مشاهه تعرفه آزمون آنلاین و خرید بخش آزمون آنلاین مدیار بر روی تصویر زیر کلیک نمایید

قیمت سامانه مدیار

نحوه ایجاد آزمون آنلاین در مدیار

 ابتدا وارد سامانه مدیار و بخش آزمون آنلاین شوید. سپس گزینه "افزودن" را زده و فیلدهای زیر را تکمیل نمایید.

نحوه ایجاد آزمون آنلاین در سامانه مدیار

  1. نام آزمون : در این قسمت، اسم آزمون خود را وارد نمایید. مانند آزمون میان ترم ریاضی
  2. تاریخ و ساعت شروع : پس از کلیک کردن بر روی آن برای شما تقویم باز می شود و شما تاریخ و ساعت شروع آزمون را انتخاب می کنید.
  3. تاریخ و ساعت پایان : بعد از کلیک بر روی فیلد موردنظر، تقویم باز شده و تاریخ و ساعت پایان آزمون را انتخاب کنید.
  4. زمان آزمون(دقیقه) : در این قسمت، مدت زمان آزمون را که دانش آموزان مهلت دارند به سوالات پاسخ دهند وارد نمایید.
  5. پایه : در این قسمت باید مشخص کنید این آزمون برای کدام پایه می باشد. برای مثال پایه اول ابتدایی، پایه یازدهم
  6. درس : در این بخش باید مشخص کنید که آزمون برای کدام درس می باشد. برای مثال درس ریاضی، درس عربی و ...
  7. فعال : برای برگزاری آزمون باید گزینه فعال را انتخاب کنید. در صورتی که آزمون غیرفعال باشد برای دانش آموز نمایش داده نمی شود ولی اگر آزمون را فعال کنید اما هنوز زمان برگزاری آزمون نرسیده باشد، آزمون برای دانش آموز باز نمی شود و دانش آموز نمی تواند سوالات آزمون را مشاهده نماید و وضعیت آزمون "شروع نشده" می باشد.
  8. مدرس : در این قسمت باید نام معلم مربوطه وارد شود.
  9. نمایش تصادفی سوالات : با تیک زدن این گزینه ، ترتیب سوالات برای دانش آموز متفاوت می باشد و از تقلب کردن دانش آموزان جلوگیری می کند.
  10. عدم اجازه به عقب رفتن : با تیک زدن این مورد، دانش آموز پس از مشاهده سوال اول و پاسخ دادن به آن دوباره نمی تواند به عقب باز گردد و جواب سوال خود را تغییر دهد.
  11. نوع آزمون : در این قسمت شما به منظور استفاده از بانک سوالات و قراردادن سوالات از طریق آن ، باید آزمون چندگزینه ای متنی و یا ترکیبی را انتخاب کنید. 
  12. مخاطب: در این بخش شما باید کلاس موردنظر خود را که می خواهید آزمون برگزار کنید انتخاب نمایید.

نحوه بکارگیری از بانک سوالات در آزمون های مدیار

چگونه می توان از بانک سوالات مدیار در آزمون آنلاین استفاده نمود؟

پس از ایجاد آزمون در سامانه مدیار، وضعیت آزمون "بدون سوال" می باشد. برای قرار دادن سوالات باید بر روی گزینه عملیات کلیک کرده و گزینه سوالات را انتخاب کنید. پس از آن بر روی گزینه "افزودن از بانک سوال" کلیک نمایید. 

سوالات تستی به تفکیک درس، فصل و زیر فصل طبقه بندی گردیده اند. درجه سختی هر یک از سوالات در کنار هر سوال مشخص شده و این کار موجب می گردد تا با دانش بیشتری ، سوالات مورد نظر خود را انتخاب نمایید. سوالات مربوط به آن درس و فصل برای شما باز می شود و شما از بین تمامی سوالات ، می توانید یک یا تعدادی از آن را انتخاب کنید و سپس گزینه تایید را بزنید. این سوالات در آزمون آنلاین اضافه شده و شما می توانید آن را بارم بندی نمایید. لازم به ذکر است شما می توانید سوالات خود را به صورت ترکیبی در آزمون آنلاین قرار دهید. یعنی تعدادی از سوالات را خود معلم تایپ نماید و تعدادی از سوالات را از قسمت بانک سوالات قرار دهید. با این روش شما می توانید به راحتی آزمون آنلاین بسازید . همچنین امکان چاپ سوالات و پرینت گرفتن از آن وجود دارد. این کار به منظور برگزاری آزمون های حضوری بسیار کاربرد دارد.

بانک سوالات مدیار

سپس سوالات در آزمون آنلاین قرار می گیرد و با فعال نمودن آزمون و شروع آزمون طبق ساعت و تاریخ تعیین شده، دانش آموزان می توانند وارد آزمون شوند و به سوالات پاسخ دهند. استفاده از بانک سوالات مدیار موجب می گردد تا معلمین، زمان کمتری را برای ساخت آزمون و قرار دادن سوالات در آن صرف نمایند و از این بابت در زمان صرفه جویی می شود. همچنین معلمین می توانند از بین چندین هزار سوال با درجه سختی و نوع تالیف متفاوت ، سوالات موردنیاز خود را انتخاب نمایند و در آزمون آنلاین قرار دهند. لازم به ذکر است با این روش نیازی نیست معلم سوالات را تایپ کند و یا عکس سوالات را قرار دهد و زمانش به منظور پیدا کردن سوالات مناسب برای قرار دادن در آزمون آنلاین هدر نمی رود.

نکته دیگر اینکه آزمون آنلاین برگزار شده ، توسط سیستم و به صورت اتوماتیک تصحیح می شود و در صورت بارم بندی ، نمرات بر اساس آن محاسبه می گردد. پس از اتمام آزمون و فعال نمودن بخش نتایج ، دانش آموزان می توانند نمره خود را ملاحظه نمایند.

ویژگی بانک سوالات سامانه مدیار

  • نمایش درجه سختی سوالات
  • امکان انتخاب تعداد کمی از سوالات از میان هزاران سوال
  • تفکیک سوالات بر اساس پایه ، درس و فصل دروس
  • صرفه جویی در زمان و عدم نیاز به منظور پیدا کردن سوالات و تایپ آنها توسط معلم
  • تصحیح خودکار و اتوماتیک سوالات توسط سامانه مدیار
  • امکان نمایش تصادفی سوالات و عدم بازگشت به سوال قبل به منظور جلوگیری از تقلب دانش آموزان
  • متنوع بودن سوالات و امکان انتخاب سوالات چهارگزینه ای، جای خالی و صحیح غلط 

به منظور مشاهده بانک سوالات مدیار و برگزاری آزمون در سامانه مدیار ثبت نام نمایید


مقالات مشابه

چگونه می توان از طریق اپلیکیشن آزمون آنلاین در مدرسه برگزار کرد؟ بانک سوالات ریاضی از پایه اول ابتدایی تا نهم بانک سوالات تجربی پایه دهم نمونه سوالات پایه دهم رشته ریاضی نمونه سوالات پایه دهم رشته انسانی نمونه سوالات پایه یازدهم رشته تجربی نمونه سوالات پایه دوازدهم رشته انسانی نمونه سوالات پایه دوازدهم رشته تجربی بهترین نرم افزار آزمون ساز مدارس کدام است آموزش ساخت آزمون آنلاین در واتساپ زمان و تاریخ دقیق آزمون کنکور سراسری و آزاد تاریخ و زمان آزمون آنلاین فنی حرفه ای تاریخ آزمون آنلاین سنجش ثبت نام، قوانین و ورود آزمون آنلاین کانون زبان ایران آموزش ساخت آزمون آنلاین در گوگل برنامه آزمون ساز آنلاین مدیار برای اندروید و ios زمان و تاریخ آزمون آنلاین مبتکران بانک سوالات کنکور - رایگان نرم افزار آزمون آنلاین رایگان بهترین کتاب های آزمون هوش ششم آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال 1402 و 1401 5 قابلیت مهم که سامانه آزمون آنلاین باید داشته باشد شرایط شرکت در کنکور آزمایشی بهترین مراکز برگزاری آزمون آزمایشی کنکور طراحی و ساخت اپلیکیشن مدارس و آموزشگاه ها فرق آزمون آنلاین و آزمون آفلاین در مدیار چیست معرفی مدیار به عنوان سایت آزمون آنلاین بومی کشور مدیار بهترین آزمون ساز آنلاین رایگان آشنایی با نرم افزار lms فارسی مدیار نمونه آزمون بیش فعالی کودکان بهترین آزمون های روانشناختی کودکان زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ دانلود سوالات آزمون تیزهوشان ششم 1402 - 1403 دانلود آزمون های سنجش 1402 تجربی، ریاضی، انسانی مزایای آزمون آنلاین آزمون آنلاین و مزایای استفاده از آزمون آنلاین
لیست مقالات