اپلیکیشن آموزشی
سامانه مدیریت یادگیری
اپلیکیشن مدرسه
نرم افزار و سامانه آموزشی

شرایط شرکت در کنکور آزمایشی

باور های نادرست نسبت به آزمون های آموزشی

مهمترین باور نادرستی که امروزه داوطلبان نسبت به آزمون ها دارند این است که بدون شرکت در آزمون های آموزشی امکان موفقیت در کنکور وجود ندارد. به عبارتی دیگر شرکت در این آزمون ها را ضامن موفقیت خود به حساب می آورند. ولی این کاملا غلط است. 

تعداد بسیاری از داوطلبان در عین حال که در مدت طولانی در آزمون های آزمایشی شرکت داشته اند باز هم نتوانستند در کنکور موفق باشند. شرایط شرکت در کنکور آزمایشی صرفا فقط ثبت نام و شرکت در امتحان نمیباشد. باید به این نکته توجه داشته باشیم که چه مواردی میتواند شرایط شرکت در کنکور آزمایشی را طوری رقم بزند که در نهایت باعث موفقیت در کنکور باشد. به همین دلیل اولین قدم این است که ما بدانیم هدف از شرکت در کنکور آزمایشی چیست؟ 

جالب است بدانید آزمون آزمایشی فقط یک وسیله است که اگر تمامی شرایط شرکت در کنکور آزمایشی را بدرستی رعایت کنید باعث میشود به موفقیت دست پیدا کنید.  

آزمون در عین حال که میتواند شرایط را برای موفقیت یک فرد مهیا سازد در عین حال میتواند برای فرد دیگری بازدارنده باشد پس قبل از ثبت نام باید به این نکته کاملا توجه کنید که آیا شرکت در آزمون آنلاین برای شما مناسب است یا خیر.

آزمون آنلاین

شرایط شرکت در کنکور آزمایشی

  • اهداف هم راستا میان آزمون های آزمایشی با اهداف برنامه ریزی درسی

ابتدا نیاز است شما یک برنامه ریزی بلند مدت برای در خواندن داششته باشید که برای این کار میتوانید از مشاور کمک بگیرید. سپس برنامه ریزی خود را با برنامه ریزی آزمون های آزمایشی مقایسه کنید تا ببینید چقدر باهم سازگاری دارند. اگر به این نتیجه رسیدید که برنامه ریزی آزمون با برنامه ریزی شما در یک مسیر است شرکت در آزمون آزمایشی برای شما بسیار مفید خواهد بود 

  • سطح برنامه راهبردی آزمون ها

 با بررسی سطح برنامه راهبردی آزمون ها شما میتوانید تشخیص دهید که آیا آزمون ها میتواند کمکی برای پیشرفت شما باشد یا بازدارنده عمل میکند. برای مثال برای یک دانش اموز سال اخر که همزمان مدرسه هم میرود آزمون هایی که دو هفته یکبار برگزار میشود میتواند گزینه ی مناسبی برای آن ها باشد. این در حالیست که برای داوطلبانی که مدرسه نمیرود قطعا شرایط شرکت در کنکور آزمایشی متفاوت است. داوطلبان پشت کنکور میتوانند با برنامه ریزی های بلند مدت آزمون ها پیشروی کنند و یا خودشان برنامه ی بلند مدت داشته باشند.

  • نحوه ی مطالعه برای موفقیت در آزمون های آزمایشی

مسئله ی بعدی که میتوانید برای سنجش خود درباره ی شرایط شرکت در آزمون های آزمایشی در نظر بگیرید این است که آیا شما در دسته ی افرادی هستید که باید برای درس خواندن برنامه ی مطالعه ی اجباری داشته باشند؟ چرا که در اینصورت شرکت در آزمون آزمایشی برای شما ضروروی است. ولی اگر به طور خود جوش اقدام به درس خواندن میکند لزومی به شرکت در آزمون ندارد.

آزمون آنلاین

  • نوع آزمون و هزینه های آن

برای بررسی شرایط شرکت در کنکور آزمایشی باید نوع آزمون و هزینه ای که برای شرکت در آن پرداخت میکنید را در نظر بگیرید. بنابراین با بررسی انواع آزمون ها بر اساس معیار های متفاوت، میتوانید بهترین آزمون آزمایشی را با توجه به بودجه ی خود انتخاب کرده و در آن ها شرکت کنید. 

  • کشف اشکالات مطالعه و تست زنی

داوطلبانی که برای مطالعه ی دروس خود روش خود را تغییر میدهند در آزمون بعدی نتیجه ی تغییر روش خود را خواهند دید و میتوانند اشکالات خود را در مطالعه پیدا کنند. همینطور بعد از برگزاری هر آزمون میتوان تست های زده نشده و یا غلط را چک کرده و دلیل خطای خود را کشف کنند و در آزمون بعد به رفع مشکل بپردازند و نتیجه ی بدست آمده را مشاهده کنند. 

  • اهمیت تحلیل آزمون آزمایشی

یکی از موارد مهمی که بعد از آزمون از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است تحلیل نتیجه ی آزمون است که این نشان میدهد شما کدام قسمت ها را به خوبی یاد گرفته اید و در کدام قسمت ها هنوز خطا دارید. این مسئله میتواند در کنکور اصلی کمک شایانی به شما کند. 

  • هدف از شرکت در آزمون

    در نهایت به اینجا خواهید رسید که از شرکت در آزمون چه هدفی را دنبال میکنید. برای مثال گاها داوطلبان فکر میکنند هر تراز و رتبه ای که در آزمون آزمایشی بیاورند همان میتواند نتیجه ی کنکور هم باشد و این باعث میشود با بدست آوردن یک تراز ناامید کننده به این فکر کنند که نتیجه ی کنکور نیز همینطور خواهد بود. پس تراز تعیین کننده ی نتیجه ی نهایی شما در آزمون اصلی نخواهد بوداین آزمون ها فقط میتواند شما را نسبت به آزمون اصلی آماده کند یا بروز نگه دارد.  

آزمون آنلاین آزمایشی


مقالات مشابه

چگونه می توان از طریق اپلیکیشن آزمون آنلاین در مدرسه برگزار کرد؟ بهترین نرم افزار آزمون ساز مدارس کدام است نحوه استفاده بانک سوالات مدارس در مدیار آموزش ساخت آزمون آنلاین در واتساپ زمان و تاریخ دقیق آزمون کنکور سراسری و آزاد تاریخ و زمان آزمون آنلاین فنی حرفه ای تاریخ آزمون آنلاین سنجش ثبت نام، قوانین و ورود آزمون آنلاین کانون زبان ایران آموزش ساخت آزمون آنلاین در گوگل برنامه آزمون ساز آنلاین مدیار برای اندروید و ios زمان و تاریخ آزمون آنلاین مبتکران بانک سوالات کنکور - رایگان ثبت نام و دانلود ادوبی کانکت دانشگاه آزاد تهران نرم افزار آزمون آنلاین رایگان بهترین کتاب های آزمون هوش ششم چرا رمان بخوانیم و چه رمانی بخوانیم تأثیر انتخاب دبیرستان خوب در قبولی کنکور آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال 1402 و 1401 5 قابلیت مهم که سامانه آزمون آنلاین باید داشته باشد کنکور آزمایشی چیست؟ فواید آزمون های آزمایشی بهترین مدرسان زیست کنکور بهترین مدرسان ریاضی کنکور بهترین مدرسان فیزیک کنکور بهترین مدرسان شیمی ایران بهترین مدرسه های کنکور تهران یک نمونه آزمون مداد کاغذی بهترین مراکز برگزاری آزمون آزمایشی کنکور اسامی بهترین موسسات کنکور تهران کدامند؟ طراحی و ساخت اپلیکیشن مدارس و آموزشگاه ها محاسبه نمرات برای انتخاب رشته نهم فرق آزمون آنلاین و آزمون آفلاین در مدیار چیست معرفی مدیار به عنوان سایت آزمون آنلاین بومی کشور مدیار بهترین آزمون ساز آنلاین رایگان آشنایی با نرم افزار lms فارسی مدیار نمونه آزمون بیش فعالی کودکان بهترین آزمون های روانشناختی کودکان زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ دانلود سوالات آزمون تیزهوشان ششم 1402 - 1403 دانلود آزمون های سنجش 1402 تجربی، ریاضی، انسانی مزایای آزمون آنلاین آزمون آنلاین و مزایای استفاده از آزمون آنلاین
لیست مقالات