اپلیکیشن آموزشی
سامانه مدیریت یادگیری
اپلیکیشن مدرسه
نرم افزار و سامانه آموزشی

کنکور آزمایشی چیست؟

قبل از شرکت در کنکور سراسری آزمونی طراحی و اجرا میشود که هدف آن، آماده سازی و سنجش سطح علمی و توانایی داوطلبان میباشد که در اصطلاح به آن آزمون آزمایشی گفته میشود. همانطور که میدانید آزمون کنکور نقش بسزایی در آینده ی تحصیلی هر فرد دارد و میتوان آن را یکی از با اهمیت ترین پیش نیاز ورود به بازار کار و آینده ی شغلی دانست. بنابراین شرکت در آزمون های آزمایشی میتواند تا حدود بسیار زیادی فرد را برای شرکت در آزمون اصلی آماده سازد. چرا که در این آزمون ها افراد میتوانند سطح علمی خود را در مقایسه با سایر افراد مورد بررسی قرار دهند که این منجر میشود تا با تلاش بیشتر نتیجه ی بهتری را در آزمون اصلی کسب کنند. پس دانستیم که کنکور آزمایشی چیست و چقدر میتواند در کسب نتیجه ی نهایی مهم و ضروری واقع شود.

اهمیت کنکور آزمایشی

همانطور که پیش تر هم به آن اشاره کردیم شرکت در آزمون های آزمایشی یکی از مهمترین ابزار آماده سازی افراد برای سنجش سطح علمی و توانایی داوطلبان کنکور میباشد و اینان میتوانند با شرکت در این آزمون ها خود را مورد امتحان و بررسی قرار دهند. در ادامه علاوه بر توضیح مفصل اینکه کنکور آزمایشی چیست، برخی از فواید شرکت کنکور های آزمایشی را برای شما مثال بزنیم:

فوائد و ویژگی های کنکور های آزمایشی

شباهت به کنکور: این آزمون ها شباهت بسیار زیادی به کنکور واقعی دارد که میتواند در آماده سازی فرد بسیار موثر واقع شود. برای مثال در آزمون های آزمایشی ترتیب قرار گرفتن درس ها ، تعداد سوالات، زمان بندی،...دقیقا مطابق کنکور میباشد که این شبیه سازی میتواند داوطلب را به طور کامل با نحوه ی برگزاری کنکور اصلی آشنا سازد.

کارنامه: کارنامه هایی که در پایان هر یک از این آزمون ها ارائه میشود نمایانگر وضعیت سطح علمی و وضعیت تحصیلی میباشد که این کمک بسیار زیادی میکند تا دانش آموز هر درس را به طور جداگانه مورد بررسی قرار دهد و نقاط ضعف و قدرت خود را تشخیص دهد.

کاهش استرس: کنکور یک فرآیند پر از استرس برای داوطلب میباشد. بنابراین حضور در محیط برگزاری آزمون های آزمایشی میتواند این استرس و اضطراب ناشی از امتحان را تا حدود زیادی عادی سازی کند.

تعداد شرکت کننده: در حالت کلی میتوان گفت این آزمون ها ذهن داوطلب را از هر جهتی آماده ی حضور در آزمون اصلی میکند. معمولا افرادی که در آزمون های آزمایشی شرکت میکنند بسیار زیاد هستند و همین امر باعث میشود تا فرد توانایی های خود را با سایر افراد و رقیبان خود که در آزمون شرکت کرده اند مورد بررسی قرار دهند. در اینصورت براحتی میتوانند رتبه ی خود را در کنکور تخمین بزنند. نوع برگزاری آزمون های آزمایشی متفاوت تر از آزمون های مدرسه است و شباهت بیشتری به آزمون اصلی دارد.

آزمون آزمایشی چیست

تاثیرات مهم آزمون آزمایشی

تعداد شرکت کنندگان آزمون آزمایشی

تعداد کل نفراتی که قرار است در آزمون شرکت کنند در نتیجه ی نهایی تاثیر بسیار زیادی دارد. یعنی هر چقدر تعداد افرادی که در آزمون شرکت میکنند بیشتر باشد رقابت سختتر و پیچیده تر خواهد بود. بعد از آزمون شما با توجه به کارنامه ی خود میتوانید سطح علمی خود نسبت به سایرین را مورد بررسی قرار دهند.

سطح سوالات آزمون آزمایشی

یکی دیگر از عوامل مهمی که در انتخاب آزمون های آزمایشی باید به آن اهمیت داد سطح سوالات است. یعنی وقتی با سطح سوالات کنکور مقایسه میشود تطابق بیشتری به سوالات کنکوری داشته باشد تا نتیجه ای که بدست می آید واقعی تر باشد. منظور ما از اینکه سوال با سوال کنکور تطابق داشته باشد این است که سوال عینا سوالی باشد که در کنکور به آن اشاره شده است و نهایتا ممکن است در عدد ها متفاوت به نظر بیاید.

اجبار برگزاری آزمون

یکی دیگر از دلایلی که باید شما در ؟آزمون آزمایشی شرکت کنید این است که در این آزمون ها برای شما برنامه ی مطالعاتی تبیین میشود. یعنی برای شما برنامه ای تنظیم میشود و اجبار میکنند که باید این درسها مورد بررسی و مطالعه قرار بگیرند. و ضمنا آزمون ها بر اساس درسهای تعیین شده خواهد بود و از بخش هایی که تعیین کرده بودند آزمون گرفته میشود. اگر بخواهیم واضح تر بیان کنیم. اینطور در نظر بگیرید که آزمون برگزار نشود بنابراین اجباری هم برای خواندن درس وجود نخواهد داشت. در اینصورت ممکن است شما یک روز را برای خواندن درس از دست بدهید و یا زمان خود را تلف کنید. بنابراین میتوان گفت شرکت در آزمون های آزماشی به شما یک برنامه ریزی منظم و جامع خواهد داد تا براساس آن پیشروی کنید و در کسب نتیجه موفق تر ظاهر شوید.

رتبه ها و تراز هایی که در آزمون های آزمایشی اعلام میشود تا چه میزانی دقیق میباشد؟

باید به این نکته توجه داشته باشید رتبه ای که در آزمون می آورید نمیتواند نمایانگر رتبه ی اصلی شما در کنکور باشد. یکی از مهم ترین عواملی که اختلاف رتبه بوجود میاورد در تعداد شرکت کنندگان آزمون کنکور و آزمون آزمایشی میباشد و این رتبه فقط میتواند باعث پیشرفت و تلقی شما باشد. بنابراین توصیه اصلی بر این است که شما بیشتر از مقایسه ی خود با دیگران ، رتبه و تراز خود را نسبت به آزمون های قبلی خود مورد مقایسه قرار دهید و مهم تر این است که تلاش کنید نسبت به آزمون های قبل نتیجه ی بهتری را کسب کنید که این پیشرفت کمک فوق العاده ای به روحیه و ارنژی شما خواهد کرد.

انتخاب زمان مناسب برای شرکت در آزمون های آزمایشی

جالب است بدانید آزمون های جامع آزمایشی که بعد از عید برگزار میشود ب این دلیل که جامع تر است و شامل تمامی مباحث کنکور میباشد متقاضی بیشتری دارد و شرکت در این آژمون ها میتواند شما را برای شرکت در کنکور آماده کند. پس مهم این است که در این آزمون ها شرکت کرده و برای شرکت در آزمون کنکور آمادگی لازم را کسب کنید.

دو نکته طلایی برای تحلیل آزمون

  1. هرکدام از سوالاتی را که نزده مانده و یا غلط انتخاب کرده ای دوباره مورد بررسی قرار دهید.
  2. تست هایی که تکرار بیشتری دارند و جزئی از سوالات مهم و پرتکرار به حساب می آیند را جداگانه نگهداری کنید و نزدیک به آزمون کنکور مجددا مورد بررسی قرار دهید

آزمون آزمایشی

یک آزمون آزمایشی چه ویژگی هایی دارد؟

  • طراحی سوالات توسط اساتید دانشگاهی برتر
  • داشتن پاسخامه ی تشریح کامل
  • تعداد بسیار زیاد شرکت کننده
  • برگزاری آزمون در محیط شبیه سازی محیط برگزاری کنکور اصلی
  • ارائه ی کارنامه ی تحلیلی و دقیق نسبت به عملکرد فرد در هر درس به صورت جداگانه

مزایای حضور در آزمون های آزمایشی

  1. ایجاد برنامه ریزی جامع برای مطالعه داوطلب
  2. سنجش و ارزیابی مباحث مورد مطالعه
  3. کشف نقاط ضعف و قدرت آزمون
  4. ایجاد آمادگی برای حضور در جلسه
  5. تقویت مهارت
  6. مدریت زمان
  7. تسلط بر تمامی موضوعات مربوط به کنکور
  8. قابلیت سنجش میزان پیشرفت هر فرد در آزمون اجرایی نسبت به آزمون قبلی

مقالات مشابه

نرم افزار تولید و صدور کارنامه مدارس هوشمند نرم افزار آزمون آنلاین رایگان نرم افزار کارنامه ساز رایگان دانلود رایگان نرم افزار صدور کارنامه ماهانه دانش آموزان دانلود نرم افزار ثبت نمرات دانش آموزان نرم افزار ارزشیابی توصیفی ابتدایی و عددی متوسطه و دبیرستان نرم افزار ثبت و تجزیه تحلیل نمرات دانش آموزان متوسطه و ابتدایی آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال 1402 و 1401 شرایط شرکت در کنکور آزمایشی فواید آزمون های آزمایشی مقایسه فرق آزمون عملکردی و مدادکاغذی بهترین مدرسان فیزیک کنکور بهترین مدرسان شیمی ایران بهترین مدرسه های کنکور تهران یک نمونه آزمون مداد کاغذی آزمون مداد-کاغذی چیست؟ بهترین مراکز برگزاری آزمون آزمایشی کنکور اسامی بهترین موسسات کنکور تهران کدامند؟ طراحی و ساخت اپلیکیشن مدارس و آموزشگاه ها فرق آزمون آنلاین و آزمون آفلاین در مدیار چیست مدیار بهترین آزمون ساز آنلاین رایگان نمره ی مستمر چگونه محاسبه میشود آشنایی با نرم افزار lms فارسی مدیار نمونه آزمون بیش فعالی کودکان بهترین آزمون های روانشناختی کودکان زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ دانلود سوالات آزمون تیزهوشان ششم 1402 - 1403 دانلود آزمون های سنجش 1402 تجربی، ریاضی، انسانی
لیست مقالات