اپلیکیشن آموزشی
سامانه مدیریت یادگیری
اپلیکیشن مدرسه
نرم افزار و سامانه آموزشی

نرم افزار تکالیف درسی + تست رایگان

 با پیشرفت تکنولوژی و حرکت کشورها به طرف آموزش های آنلاین، برنامه های هوشمند سازی مدارس با استقبال بالایی روبرو شدند. از جمله نرم افزارهای برتر و عالی برای مدارس و آموزشگاه ها، سامانه مدیار می باشد که از امکانات و بخش های زیادی برای هوشمند سازی مدارس تشکیل شده است. یکی از این قسمت ها ، تکالیف درسی آنلاین می باشد. معلم بعد از اتمام کلاس درس آنلاین خود، با هدف تثبیت مطالب درسی در ذهن دانش آموزان ، تکالیف درسی را برای آنها ارسال می نمایند و بعد از حل و انجام تکالیف ، آن را برای معلم ارسال کرده و معلمین می توانند بر آنها نظارت کرده و از این طریق میزان یادگیری دانش آموزان را بسنجند.

نرم افزار تکالیف درسی رایگان

یکی از بهترین نرم افزار تکالیف درسی رایگان، سامانه مدیار می باشد. در قسمت تکالیف سامانه مدیار ، معلم می تواند در هر روز و برای هر درس به صورت جداگانه ، تکالیف مشخصی برای دانش آموزان به صورت گروهی و یا تکی ارسال نماید که این تکالیف می توانند به صورت نوشتاری و یا در قالب فایل باشند. برای استفاده از قسمت تکالیف سامانه مدیار، نخست باید وارد سایت madyar.org شوید و سپس بر روی گزینه "ثبت نام" کلیک نمایید و اطلاعات خود و مدرسه را وارد نمایید. سپس می توانید از بخش تکالیف درسی آنلاین  برای مدت محدود و تعداد دانش آموزان مشخص به طور رایگان و بدون پرداخت هزینه استفاده نمایید. 

ثبت نام رایگان در سامانه مدیار

سوالاتی که در این مطلب به آنها پاسخ می دهیم:

  • برترین سیستم به منظور ارسال تکالیف درسی به دانش آموزان کدام است؟
  • کدام برنامه برای ارسال تکالیف درسی ، رایگان می باشد؟
  • قیمت سامانه تکالیف درسی آنلاین چقدر می باشد؟
  • ارزان ترین نرم افزار تکالیف درسی کدام است؟
  • تعرفه و نحوه بکارگیری از نرم افزار تکالیف درسی مدیار چگونه می باشد؟

نحوه قرار دادن تکالیف درسی در سامانه مدیار توسط معلم

همانطور که ملاحظه می کنید با کلیک بر روی گزینه تکالیف درسی ، روزهای همان ماه را ملاحظه می کنید و می توانید با استفاده از فلش های موجود ، ماه های سال را تغییر دهید. به منظور قرار دادن تکلیف ، ابتدا بر روی گزینه "مثبت" در روز موردنظر کلیک نمایید و سپس تکلیف خود را به صورت متن یا فایل قرار دهید. سپس باید پایه و درس موردنظر را انتخاب نمایید. لازم به ذکر است هر یک از معلمین به پایه و درس مربوط به خود دسترسی دارند و برای سایر پایه ها و درس ها نمی توانند تکلیف قرار دهند. در صورتی که می خواهید تکلیف موردنظر در روزهای دیگر هفته و در ماه های آتی تکرار شود می توانید از گزینه تکرار اسفاده کنید و روزهای موردنظر را انتخاب نمایید تا به صورت خودکار در همان روزها تکرار شود. در قسمت مخاطب باید کلاس و یا دانش آموزانی که می خواهید تکلیف برایشان ارسال شود را مشخص نمایید و سپس تکلیف را ثبت کنید.

لازم به ذکر است پس از ارسال تکالیف ، معلم می تواند تکلیف را ویرایش یا حذف نماید.

از جمله مزیت های بخش تکالیف در سامانه مدیار ، امکان قرار دادن "مهلت ارسال تکلیف" می باشد و معلم می تواند مشخص نماید که دانش آموزان تا چه تاریخی می توانند تکالیف خود را ارسال نمایند.

تکالیف درسی نرم افزار مدیار

نحوه مشاهده و ارسال تکالیف انجام شده توسط دانش آموز

پس از ثبت تکلیف توسط معلم ، در همان لحظه برای دانش آموز و اولیا نوتیفیکیشن ارسال می شود و می توانند تکلیف مورد نظر را مشاهده نمایند. دانش آموزان پس از ورود به قسمت تکالیف در سامانه مدیار ، روزهای ماه مورد نظر را مشاهده می کنند . روزهایی که معلم تکلیف قرار داده است را با رنگ سبز و روزهایی که رویداد قرار گرفته است را با رنگ بنفش مشاهده می کنند. دانش آموزان برای مشاهده تکلیف باید بر روی تاریخ موردنظر کلیک نمایند تا تکالیف آن روز را مشاهده کنند. سپس برای ارسال تکالیف انجام شده باید بر روی "فلش" روبروی تکلیف ، کلیک کرده و گزینه "انجام تکلیف" را بزنند و فایل خود را ارسال کرده و یا به صورت نوشتاری متن تکلیف را ارسال نمایند.

تکالیف دانش آموزان

تکالیف انجام شده

طریقه مشاهده تکالیف انجام شده و ارسال شده برای معلم

پس از انجام تکالیف توسط دانش آموزان و ارسال آن برای معلم ، با ورود معلم به قسمت تکالیف و کلیک بر روی گزینه "فلش" که روبروی تکلیف موردنظر قرار دارد بزنید. 

شما می توانید اسامی کلیه دانش آموزانی که تکالیف خود را ارسال کرده اند ملاحظه کنید و با مشاهده تکالیف انجام شده ، به هر یک از آنها امتیاز دهید و یا نظر خود را به صورت نوشتاری ثبت نمایید.

نحوه سرچ و جستجوی تکالیف

به سبب اینکه هر یک از معلمین برای هر درس و هر کلاس در هر روز به صورت جداگانه می توانند تکلیف قرار دهند ، بعد از مدتی تعداد تکالیف بسیار افزایش می یابد و پیدا کردن تکلیف مورد نظر امری سخت و دشوار می باشد. با استفاده از گزینه سرچ در قسمت تکالیف به راحتی می توانید تکالیف را بر اساس عنوان تکلیف ، ایجاد کننده ، پایه ، کلاس و درس جستجو و دسته بندی نمایید.

سرچ تکالیفگزارش گیری تکالیف درسی

از جمله امکانات مهم و با اهمیت در سامانه مدیار ، امکان گزارش گیری از تکالیف دانش آموزان می باشد. در این بخش شما می توانید بر اساس تاریخ تکالیف، پایه و کلاس موردنظر ، درس موردنظر و نام دانش آموز گزارش گیری نمایید. برای مثال با انتخاب تاریخ می توانید متوجه شوید که در تاریخ موردنظر چه تکالیفی قرار گرفته است. 

لازم به ذکر است امکان دریافت pdf از بخش گزارشات درسی وجود دارد.

گزارش گیری تکالیف

مزایا و امکانات تکالیف درسی در سامانه مدیار 

  • توانایی قرار دادن تکالیف درسی به صورت روزانه برای هر درس و کلاس به شکل جداگانه
  • امکان قرار دادن تکالیف درسی به صورت کلاسی و تکی برای هر یک از دانش آموزان
  • مشخص کردن مهلت ارسال تکالیف برای دانش آموزان
  • امکان قرار دادن تکالیف به صورت متنی و یا فایل
  • توانایی تکرار تکلیف با فعال کردن گزینه تکرار و تکرار تکلیف به صورت روزانه، هفتگی یا ماهانه
  • امکان امتیاز دهی و ثبت نظر به نحوه انجام تکالیف انجام شده توسط دانش آموزان
  • ارسال نوتیفیکیشن برای اولیا و دانش آموزان با قرار دادن تکلیف توسط معلم در همان لحظه
  • امکان ویرایش و یا حذف تکلیف ارسال شده توسط معلم
  • امکان سرچ و جستجوی تکالیف
  • امکان گزارش گیری از قسمت تکالیف و دریافت pdf آن

تعرفه قسمت تکالیف درسی برنامه مدیار

برای استفاده از نرم افزار تکالیف درسی مدیار لازم است نخست وارد سایت madyar.org شوید و نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کرده و وارد اکانت خود شوید. پس از آن در بخش سرویس ها، آیتم مورد نظر را انتخاب نمایید و آن را بر اساس تعداد ماه موردنظر و تعداد دانش آموزان خریداری نمایید.

لازم به ذکر است شما می توانید از بخش های مختلف سامانه مدیار به مدت یک ماه و برای تعداد محدودی از دانش آموزان به صورت رایگان استفاده نمایید.

تعرفه تکالیف درسی مدیار


مقالات مشابه

کاربرد نرم افزار های هوشمند در مدارس نرم افزار تولید و صدور کارنامه مدارس هوشمند نرم افزار ارتباط والدین و اولیاء با مدرسه چگونه می توان از طریق اپلیکیشن آزمون آنلاین در مدرسه برگزار کرد؟ بهترین نرم افزار هوشمند مدارس کدام است؟ مقایسه تاثیر دو روش آموزش مجازی و سنتی در یادگیری درس نقش آموزش مجازی و کلاس آنلاین مدارس در یادگیری بهترین نرم افزار آزمون ساز مدارس کدام است بهترین اپلیکیشن اندروید و ios برای مدارس کدامند؟ سیستم مدیریت آموزشی (LMS) - سامانه ال ام اس معرفی پورتال مدرسه مدیار (نرم افزار مدیریت مدارس) سامانه مدیریت یادگیری الکترونیک (LMS) بومی کشور - ال ام اس تخفیف 20 درصدی تعرفه اسکای روم با خرید از مدیار لینک دانلود و ورود برنامه شاد خرید سرور نرم افزار بیگ بلو باتن با 20% تخفیف اپلیکیشن و نرم افزار ارسال و بررسی تکالیف دانش آموزان مدرسه نرم افزار تکلیف ساز معرفی نرم افزاری رایگان برای دانش آموزان برنامه آزمون ساز آنلاین مدیار برای اندروید و ios بیگ بلو باتن رایگان در سرور های مدیار دمو بیگ بلو باتن ادوب کانکت رایگان در سرور های مدیار دمو ادوبی کانکت نرم افزار آزمون آنلاین رایگان اسکای روم رایگان در سرور های مدیار نرم افزار کارنامه ساز رایگان سامانه مدیریت یادگیری یا LMS رایگان نرم افزار حضور و غیاب با تست رایگان - اپلیکیشن ثبت تردد آنلاین تکالیف هوشمند چیست مدارس از چه نرم افزاری استفاده می کنند نرم افزار مدارس غیرانتفاعی بیگ بلو باتن ارزان ادوبی کانکت ارزان نرم افزار رایگان تدریس آنلاین نصب برنامه بیگ بلو باتن - دمو رایگان هزینه اسکای روم چقدر است - کد تخفیف 20% skyroom - تعرفه دانلود نرم افزار ثبت نمرات دانش آموزان تفاوت گوشی سامسونگ سری ‏M‏ و ‏A نکاتی که باید بدانیم نرم افزار تدریس خصوصی آنلاین رایگان - اپلیکیشن اندروید و آیفون آشنایی با نرم افزار lms فارسی مدیار ال ام اس چیست معرفی 9 تا از بهترین نرم افزار های اتوماسیون اداری در ایران و جهان اتوماسیون اداری چیست اتوماسیون اداری در مقایسه با سیستم مدیریت فرآیند تجاری (BPMS) بهترین نرم ‌افزار های بایگانی اسناد انواع روش های بایگانی سند در ادارات
لیست مقالات